نویسنده مشهور به فحاشی الگو فرهنگی دولت در فیلترینگ

به مدد سیاست های کارآمد فرهنگی دولت، سایت پیوندها، همان صفحه فیلترینگ، ، جایگاه پنجم پرمخاطب ترین سایت ایرانی در الکسا و ۴۸۵ سایت جهان را از آن خود کرده است. در صفحه جدید فیلترینگ دیگر به جای آن علامت ورود ممنوع معروف، سایت هایی فهرست شده است که به نظر می رسد این سایت ها از نظر سیاسی و فرهنگی مورد تایید کمیته معظم فیلترینگ می باشند.
در فهرست سایت های فرهنگی – مذهبی ، اولین سایتی که معرفی شده است وبلاگ قطعه ۲۶ متعلق به حسین قدیانی، نویسنده افراطی طرفدار دولت است. قدیانی سلسله جنبان وبلاگ های زنجیره ای اصولگرایان افراطی حامی احمدی نژاد است که از توهین، فحاشی و پاشیدن بذر نفرت علیه منتقدان هیچ کوتاهی نمی کنند. او همان کسی است که رکیک ترین ناسزاها و دشنام ها را به هاشمی رفسنجانی و خانواده اش، سیدمحمد خاتمی، لاریجانی ها، ناطق نوری، قالیباف و بسیاری دیگر نسبت می دهد. او همان کسی است که فحاشی هایش به صادق لاریجانی و حمایتش از حمله به فائزه هاشمی واکنش رهبری را برانگیخت و مدتی سایتش فیلتر شد و چند ساعتی بازداشت.
اگر در نظام قضایی کشورمان، عدالت برای همه یکسان بود و کارآمدی بیشتری به چشم می خورد، امثال حسین قدیانی ها، امروز باید جواب تهمت ها، ناسزاها، دروغ گویی ها و  نسبت های ناروایی که به این و آن زده اند می دادند نه این که با رویی گشاده تر و حمایتی آهنین تر همان راه و روش خود را ادامه دهند.
چرا امثال قدیانی نمی توانند حرف خود را بدون فحاشی و تهمت زنی بیان کنند؟ بالاخره هر کلام و پیامی باید بر اساس عقل و شرع باشد که پذیرفته شود، حرف اگر حرف باشد چاشنی فحاشی نمی خواهد: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا
در حالی که تعداد زیادی سایت و وبلاگ اصولگرا وجود دارد که آراسته به اخلاق، بیان منطقی و قول سدید هستند، انتخاب این چهره افراطی اصولگرا به عنوان الگوی فرهنگی مذهبی جای تامل زیادی دارد.

 

عکس هایی دیده نشده از مقتدی صدر

سید مقتدی صدر، چهارمین فرزند شهید آیت الله سید محمد صدر (متولد ۱۹۷۳) رهبر جنبش صدر و از تنها بازماندگان خاندان بزرگ صدر عراق است؛ خاندانی که از ایران تا عراق و لبنان جایگاه ارزنده ای دارند. وی در صحنه ی سیاست عراق یکی از موثرترین و با نقوذترین رهبران سیاسی است. بعد از بحران انتخاب دولت در عراق، جنبش صدر توانست جایگاه خود را با عنوان یک بازیگر فعال و موتلف سیاسی که از تاکتیک های افراطی دست کشیده است، تثبیت کند.

سیدمقتدی صدر اینک برای تحصیل در قم به سر می برد و سفرهای منظمی به عراق دارد.

ادامه خواندن “عکس هایی دیده نشده از مقتدی صدر”

کدام الگوی بومی؟

مجری خوش سیمای برنامه گره شبکه سوم سیما که موهایی آراسته، ته ریشی و لباسی امروزی به تن داشت، به دوربین زل زد و گفت: ما دو جور مرگ بر آمریکا داریم. شعاری و عملی. شعاری این است که می رویم و فریاد می زنیم مرگ بر آمریکا و بعد به زندگی مان برمی گردیم. عملی اش این می شود که الگوی زندگی مان را الگوی آمریکایی قرار ندهیم. بعد خاطره شخصی اش را گفت در یک رستوران!: به پیشخدمت گفتم برایم آب بیاور؛ یک بطری آب آورد؛ گفتم نه یک لیوان آب از شیر برایم آب بیاور؛ پیشخدمت گفت نداریم! این می شود تلاش برای تغییر زندگی آمریکایی
مجری خوش چهره سپس بیانیه ای در مذمت مدرنیته داد و گفت: ما فکر نمی کنیم بشود خوبی های مدرنتیته را گرفت و بدی هایش را واگذاشت!
حرف اش درست بود که ما باید از الگوی زندگی بومی ایرانی استفاده کنیم؛ حرف درست هم پاسخ ندارد. اما منظورش کدام الگوی زندگی ایرانی است؛ به نظرم منظور مجری برنامه، الگوی زندگی حوزی نبود پس مجری از کدام الگوی ایرانی حرف زد: الگوی اسلام رحمانی که برای اصلاح طلبانِ از خدابی خبرِ بازیچه ی دست استکبارِ جهانی و صهیونیزم بین الملل، است! الگوی اسلام ایرانی هم که مال جریان انحرافی است؛ الگوی اسلام اصولگرایانه هم که در جامعه نمادهایی افراطی و احساسی داشته. این کدام الگوی ایرانی است که در طول سی و چند سال گذشته هنوز کشف نشده؟ این کدام الگوی آرمانی است که با واقعیات آن چنان فاصله دارد که آن را دست نیافتنی کرده .
خدای ناکرده منظور مدیران صداوسیما، الگوی اخلاق سیاسی ایرانی که نیست؛ همان اخلاقی که در آن منتقد گوساله، بزغاله و مفسد فی الارض خوانده می شود  و برای حذف اش اتهام زنی، دادن نسبت های ناروا و دروغ پردازی بلا اشکال است.
این همان الگویی نیست که مدعیان با بصیرتش امروز آن چنان از کرده خود پشیمانند که اشتباهشان را به گردن جنیان می اندازند؟ این همان الگویی نیست که دیروز انتقاد دلسوزانه را تخریب و لجن پراکنی می دانستند و به جرم بیان این حرف ها فعالین سیاسی اجتماعی را روانه زندان کردند و امروز خود صدها برابر بدتر از این انتقادات را با همان ادبیات و اتهام زنی های معمولشان بیان می کنند؟ این الگوی سیاسی، همانی نیست که از  مفاهیم و ارزش های دینی تنها در حد لغلغه زبان و برای از بین بردن طرف مقابل استفاده می کنند؟
خوب است  اربابان بنگاه صداوسیما داستان منع رطب پیامبر اکرم(ص) را از کتاب ارزشمند داستان راستان بارها مرور کنند تا شاید بفهمند چگونه به یکی از بی اخلاق ترین رسانه ها تبدیل شده اند و سپس  درس اخلاق به مردم می دهد.

اندیشه سیاسی محقق کرکی

محقق کرکی؛ پایه گذار اندیشه سیاسی ولایت فقیه

اندیشه سیاسی محقق کرکی
نویسنده: سیدمحمدعلی حسینی زاده
تهیه: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
ناشر: بوستان کتاب، چاپ دوم: ۱۳۸۷، ۱۵۰ صفحه
نور الدین علی بن حسین عبد العالی کرکی  معروف به محقّق کُرکی مشهور به محقق ثانی و شیخ علی عرب در روستای کرک نوح منطقه جبل عامل در سال ۸۷۰ هجری قمری متولد شد.
محقق کرکی در تاریخ سیاسی ایران و تشیع جایگاه ویژه ای دارد. محقق کرکی بنا به درخواست شاه اسماعیل صفوی به ایران آمد اما با شکست صفویان در جنگ چالدران با عراق بازگشت و بار دیگر در عهد شاه طهماسب به ایران آمد.
فعالیت عمده محقق کرکی در دوره شاه اسماعیل تبلیغ و پاسخگویی به مسایل روز و پایه گذاری حوزه های علمیه در شهر های مختلف ایران بود.
محقق کرکی با استدلال های فقهی خود، مبانی مشروعیت سیاسی و دینی حکومت صفوی را بنیان گذاشت و به عنوان خاتم المجتهدین صفوی مشهور شد.
وی با حل مسئله نمازجمعه در عصر غیبت عملا برای فقیه اختیاراتی بیش از فتوا و قضاوت قائل می شود: … فقیه موصوف به اوصاف معین از جانب معصوم نصب شده است و در همه آنچه در آن نیابت راه دارد نایب او محسوب می شود.
فصل های ابتدایی کتاب به توضیح مختصری از وضعیت دولت صفوی و همایسگانش عثمانی ها و ازبک ها می پردازند و در بخش های بعدی محقق کرکی، جایگاه علمی، سیاسی، عمده ترین مخالفان و تالیفاتش را توضیح می دهد.
تالیفات محقق کرکی
جامع المقاصد، رساله خراجیه، رساله فی صلاه الجمعه، رساله نفحات الاهوات فی لعن جبت و الطاغوت، رساله فی عداله، رساله فی طریق استنباط الاحکام، رساله المطاعن المجرمیه
بخش هایی از کتاب
قبل از جنگ چالدران علمای عثمانی فتوا دادند که قتل یک شیعه به مراتب بهتر از قتل هفتاد کافر حربی است و این فتوا بهانه ای شد برای قتل عام وسیع شیعیان عثمانی و تهییج سربازان.
پربارترین حوزه علمیه شیعه در این دوران حوزه حله است که با تدابیر علمای شیعه آن دیار از گزند هجوم ویرانگر مغولان مصون ماند.
شهید اول وکلایی را به شهرها و روستاهای شیعه نشین فرستاد و بدین ترتیب نخستین شبکه وسیع شیعی را ایجاد کرد و همچنین یک نیروی مسلح تشکیل داد.
کسانی که بدون اهلیت امامت و حلافت را داشته باشند عهده دار آن می شوند، به خود خداوند، پیامبر و امام و مردم و نیز منصب امامت ظلم روا داشتنده اند و مستحق لعن و نفرین اند.