واکنش های احساسی به رای دادن خاتمی

با انتشار خبر رای دادن آقای خاتمی در انتخابات دوره نهم مجلس، واکنش های مختلفی بروز کرده است. برخی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای برجسته اصلاح طلب نیز به این عمل سیاسی واکنش نشان دادند.
«خوب چرا این قدر تعجب کردیم؟ چرا ناراحتیم؟ چرا منتظریم تکذیب بشه؟ یه روز باید تکلیف با خاتمی و هاشمی و سید حسن مشخص می شد یا نه ؟ تا الان رودروایسی می کردیم که محکوم نشیم به تندروی ! من به شدت و از ته دل خوشحالم از این جدا شدن راه» یا «اگر خبر شرکت خاتمی در انتخابات صحیح باشه، فقط به خون شهدای جنبش و زندانیان سیاسی و رهبران در حصر خیانت نکرده، بلکه باعث شده ما به جای اینکه از نتیجه تحریم و شعبه های خالی حرف بزنیم، بشینیم به خاتمی بد بگیم…این می شه خیابت دوجانبه و چی بهتر از این برای جناح حاکم….و حالا معنای پیام میرحسین را بهتر می فهمم که در آخرین تماس گفت دخترانم بدانند هیچ چیز تغییر نکرده و من بر سر مواضع پیشین هستم ، شاید از برنامه ای نمایشی مطلع شده بود…به نظرم باید حواسمون را جمع کنیم…اما اگر واقعا خاتمی رای داده باشه هیچ توجیهی برای من یکی که قابل پذیرش نیست» یا «من نمی دونم این خبر صحت داره یا نه اما اگر حقیقت داشته باشه خاتمی برای من مرد نه بخاطر رای دادنش بخاطر رفتار پرتناقض و ریاکارانه اش. اگر اعتقاد داشت که باید شرکت کرد باید قبلش اعلام می کرد نه اینکه در یک روستا در دماوند و … رای بده! صلابت در رفتار اصل مهم برای یک سیاست مدار هست نه این رفتار دوگانه و ریاکارانه»

این ها بخشی از  واکنش های عصبی و احساسی به رای دادن آقای خاتمی بود. اما به نظرم  همان رفتارهای عمدتاً کودکانه و احساسی که از سال ۱۳۷۷ شروع شد؛ همان هیجانات کاذب که جای عقل ورزی و اعتدال را گرفت؛ همان خط فکری که تخریب هاشمی را به عنوان دستاورد مهم خود یاد و عالیجناب سازی می کرد؛ همان رفتارهای خامی که با تحریک جریان مقابل که تمام ابزارهای لازم را در دست داشت، راه را برای اصلاح سیاسی، اقتصادی و حاکم شدن عقلانیت و اعتدال تنگ تر کرد،  امروز با توهین و تخریب خاتمی بخاطر رای دادن راهش را ادامه می دهد. آنها بدون در نظر گرفتن شرایط سیاسی حاکم در ایران و ارزیابی فعالیت های گذشته، فقط محکوم کردن سید محمد خاتمی پرداخته اند.

این واکنش ها نشان داد که متاسفانه هنوز بلوغ و پختگی سیاسی برغم ادعاها، کم فروغ است و هنوز با یک غوره سردمان می شود و با یک مویز گرم مان؛
پس نوشت: جناب آقای خاتمی در برگه رایش نوشته است: جمهوری اسلامی!

دسته‌هادسته‌بندی نشده