ایام نیمه خرداد

سید حسن خمینی۱- ایام نیمه خرداد و ارتحال امام امسال شاید کمی متفاوت تر بود از سال گذشته در سیما. هم به جهت مستندهایی که پخش شد و هم به جهت گفت و گوها که شاید نقطه اوج آن بخش اول گفت و گوی آسیدحسن خمینی حفظه الله باشد. در این گفت و گو آسد حسن آقا علاوه بر این که نشان داد از هوش بالایی برخوردار است، در فلسفه و عرفان هم پرمطالعه است. همچنین به شدت صریح و استوار سخن می گوید و انتقاد می کند و لزومی به مماشات در کلام انتقادی نمی بیند. کما اینکه به راحتی به تلویزیون که مدعی می شود آینه افکار عمومی است می گوید: نه لزوما این گونه نیست. تلویزیون هم استفاده ابزاری از امام می کند و هم همیشه به یک طرف می افتد. کلام زیبا و لحن شیوا هم از دیگری ویژگی های جالب ایشان است.

یا بحث دیگری که خیلی به جا و هوشمندانه مطرح کرد: مردم رنگ کارها را خیلی خوب متوجه می شوند. به نظر پرهیز آسدحسن از ورود به بحث های سیاسی روزمره که تاریخ مصرف دارند یکی از دلایل محبوبیت بالای ایشان در نزد مردم باشد.

سید حسن و سید یاسر خمینی

۲- سیما در این ایام مستندی پخش کرد به نام روح الله که ظاهرا تولید المنار بود و اما چند نکته:
کابینه دولت موقت: عکس سایت رسمی مرحوم بازرگانچرا نگاه یک مستدساز خارجی به امام تا این حد داخلی و سیاسی است. اگر این مستند نامش انقلاب ایران بود، آری مستند در خور بود اما اگر نامش روح الله و موضوعش امام خمینی بود پس چرا اینقدر محتوای سیاسی و داخلی داشت. با این حال مستند پر بود از تصاویری که تا کنون از سیما پخش نشده بود، تصاویر روزهای پرتنش اوایل انقلاب. نکته جالب دیگر این که کارفرمای این مستند که ظاهرا بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است (!) در فیلم دست برده و مصاحبه ها و گفت و گوهایی دیگری که کاملا با ساختارمستند تفاوت دارد به آن اضافه کرد تا نهضت آزادی و جبهه ملی را بکوبد و تخطئه کند. اما پر واضح است که این اقلیت دیندار چه حجم از افکار عمومی را به خود جلب کرده اند و چه میزان طرفدار دارند. نمونه آخر آن انتخابات شورای شهر بود که به رغم تایید صلاحیت نتوانستند آرایی کسب کنند. حال چه دلیلی دارد که بر پیکر پیر و فروتوت این اقلیت سیاسی مسلمان و منقد چوب تهمت و اتهام بزنند؟

۳- یادداشت ابطحی پیرامون هاشمی و دولت فعلی هم بسیار خواندنی و نشاط آور است: دیشب در حرم امام، آقای هاشمی رفسنجانی سخنرانی میکرد. داشت تاریخچه زندگی امام را می گفت. رسید به سخنرانی امام و گفت امام در همین بهشت زهرا فرمودند: من دولت تعییین میکنم. من تو دهن این دولت میزنم. مردم تکبیر بلندی گفتند. با توجه به اختلافات موجود هاشمی و دولت فعلی حاضرین به یکدیگر لبخند زدند. فکر کنم روی عادت بود. قصدی نداشتند. اینم شوخی همین جوری!

۴-دخترا به پنج گروه اصلی تقسیم میشن : ‌گروه اول دخترائی هستند که پسرا رو بدبخت میکنن! گروه دوم دخترائی هستند که اشک پسرا رو در میارن! گروه سوم دخترائی هستند که جوون پسرا رو به لبشون میرسونن! گروه چهارم دخترائی هستند که کاری میکنن پسرا روزی ۱۸ بار‌آرزوی مرگ کنن! گروه ۵ دخترائی هستند که به اشتباه فکر میکنن جزو هیچکدوم از گروههای بالا نیستن

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.