ناگهان بنزین

در پب بنزین پمپ بنزین ها سوختنددیشب ناگهان بنزین سهمیه بندی شد و مردم به خیابان ریختند و واکنشی تند به این کار نشان دادند و پمپ بنزین آتش  زدند و کردند آنچه شنیدید و خواندید. صرف نظر این که مسخره است برای کشوری که تولید کننده نفت است، هم بنزین وارد کند و هم در نهایت آن را با قیمت بالا در اختیار مردم قرار دهد به این موارد هم توجه کنید:

 ۱.  شاید آن روزی که مجلس اصولگرای هفتم با طرح تثبیت قیمت ها، جلوی افزایش منطقی قیمت سوخت و سایر خدمات عمومی را گرفت، به اینجا فکر نمی کرد که روزی شخصی از خودشان بر صندلی دولت می نشیدند و در سیاه چال قیمیت ها فرو می افتد. شاید اگر آن روز قیمت ها با تورم پیش می رفت در این زمان کمتر به مردم فشار می آند. هر چند که دولت چنان تورم را چاق کرد که هیچ کس تا کنون نکرده بود. ۲. با دوستان اهل ترکیه بحث بود و می گفتند شما در اینجا بنزین مفت دارید از آب ارزانتر است و چنین و چنان و باید سوبسیدش را دولت وردارد. گفتم : آری بنزین در ایران چنین است و من هم چنین نظری دارم که با کم شدن سوبسید بنزین این هزینه در جای دیگری هزینه می شود. اما اگر دقیق تر به این وضع نگاه کنید به نظر شما از محل صرفه جویی خرید بنزین چه اتفاقی در ایران می افتد؟ همه آن ۸-۹ میلیارد دلار پول بنزین خرج مسایل جاری دولت و گنده تر شدن آن می شود. خرج سفر های استانی و وام های ناچیز بعیدالوصول. خرج کمک به گروه های احمق فلسطینی حماس و جهاد و فتح! خرج توجیه داستان هولوکاست! خرج هزار کار بیهوده دیگر! و شاید یک دهم آن هم خرج طرح های سرمایه ای نشود. پس همان بهتر که این سوبسید اینگونه به مردم برسد. ۳. با فرض این که بنزین آزاد فروخته شود. باز هم فشار بر طبقه مستضعف و پایین دست جامعه می آید. این طبقه است که دستش از امکانات جز ماهی ۱۰۰ لیتر نمی رسد. این طبقه است که باید قیمت کالاها را گرانتر بپردازد چون هزینه حمل افزایش می باید. ۴. در تراژدی بنزین: صحبت های احمقانه وزیری هامانه وزیر نفت بسیار خنده دار بود: آنجا که گفت این پروژه بزرگترین پروژه IT در جهان است.. آنجا که گفت: ما برای فلان قیمت بنزین آزاد برنامه ریزی خواهیم کرد! آنجا که گفت: برای فلان مورد برنامه ریزی خواهیم کرد! راستی نوشدارو بعد از مرگ سهراب فایده داشت؟! حداقل انجام یک طرح ملی این است که تمامی جوانب آن سنجیده و برای آن برنامه ریزی شود، نه اینکه حالا ببینیم چه می شود! و دیدم چند پمپ بنزین سوخت! ۵. اصولا مردم باید به انتخاب خود احترام بگذارند. یعنی وقتی احمدی نژاد را انتخاب کردند باید بهای این انتخاب را هم بپردازند دیگر! شاید هم توقع داشتند در  دوران احمدی نژاد کارت ازدواج موقت داده شود! که حالا این گونه تندی می کنند و فحش و ناسزا به مملکت و دولت می دهند. قدما گفته اند: هرکی خربزه می خوره پای لرزش هم می نشینه!

:: SMS بنزینی: برترین های جشنواره فیلم های بنزینی اعلام شد: ۱- من ترانه ۱۰۰ لیتر بنزین دارم! ۲- بنزین بازی ۳- دور دنیا با ۱۰۰ لیتر! ۴- ب مثل بنزین ۵- دخترک بنزین فروش ۶- سال های سهمیه بندی!! …. آخرین نرخ مهریه اعلام شد: ۱۳۸۶ لیتر بنزین سوپر
:: IM های بنزینی: فیلمهای در حال اکران : به خاطر ۱ لیتر بنزین – من ترانه ۱۰۰۰ لیتر بنزین دارم – رستگاری قبل از ساعت ۱۲ امشب – رایحه خوش بنزین – ب مثل بنزین -علی بنزینی – بنزینی ها – بازی بنزین – مرد بنزینی – پسر بنزین فروش – دو کارت با یک بنزین- بنزین فصل- می خواهم بنزین بزنم! – دیشب بنزین زدم آیدا- سفر به پمپ بنزین- بازگشت بنزین- از میدون تا پمپ بنزین- دزدان بنزین- سالهای سهمیه بندی

:: SMS سیاسی: گویند کورش کبیر از فرط پلشتی فیلم ۳۰۰، داریوش را فرمان داد تا زنده شود و با لشگری به هالیود بتازد. در میان راه داریوش … فردی دید زشت روی، درشت گوی و سبک مغز! بپرسید این کیست؟ شنید: حاکم امروز پارس. صیحه ای زد و بیهوش برافتاد. چون همی برخاست همی نیک به فرمود: ایرانیان! ای پارسیان! آبروی گذشته پیش کش! آبروی امروزتان را نجات دهید!

شهید مظلوم
شهید دکتر بهشتی:: شهید دکتر بهشتی از چهره های ویژه ای بود که از سیاحت در دنیا، در سطح نمانده بود و با درک دنیای غرب توانسته بود مبانی اندیشه ای و فعالیت های خود را پرکاربردتر از قبل سازد. بر خلاف روحانیونی که به غرب سفر می کنند و آنجا در مدح و این جا در مذمت سخن می گویند، بهشتی، روحانی آزاده ای بود که نه در دام جمود و تحجر افتاد و نه در دام غرب زدگی و روشنفکری مفرط فرنگی. شاید به همین دلیل باشد که نسل اول سیاست مداران انقلاب او را تنها فردی می دانند که مدیری انقلابی بود. دوستی از دیداری با ناطق نوری می گفت که وی چقدر با احترام و اعتقاد در مورد ایشان صحبت می کرد. بهشتی با این که اندیشه حزبی داشت اما برای مسئولیت ها منافع ایران را حتما بر منافع حزبی ترجیح می داد. حتماً اگر ایشان زنده بودند، امروز ایران چیزی غیر از این بود.
یادمان شهید بهشتی در هم میهن
ویژه نامه تبیان راجع به شهید بهشتی

کله کچل امیرعبدلله

 

 

 

 

:: راستی کله کچل امیر عبدلله را دیده بودید! تازه اون هم در کت و شلوار!

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.