بعثت ختم المرسلین مبارک

۱. مبعث ختم المرسلین حضرت محمد مصطفی (ص) را تبریک می گویم.

امام خمینی و حاج سید احمد آقا۲. وبلاگ مجادله مطلبی منتشر کرده است درباره مرحوم حاج سیداحمد آقای خمینی که خواندنش اکید توصیه می شود. فرازی از این مطلب چنین است: … هر کسی در هر مکانی و جایگاهی اگر نظرات شخصی خود را ابراز کرد، نه تنها مانعی ندارد، بلکه بسیار مفید هم هست و موجب تقویت نظام خواهد شد. این چه رسمی است تا یکی در یک جا مطلبی بگوید که مخالف سیاست نظام باشد می گویند باعث ضعف نظام است. نظام ما مگر این مقدار سست است که اگر نماینده ای یا وزیری و یا فرد دیگر و یا جمعی حرفی را بر خلاف نظام بنویسد و یا بزنند موجب ضعف نظام شود؟ …
:: توضیح ضروری: دستبوسی همه جا مضموم است غیر از بوسیدن دست پدر و جد پدری.

ملاصدرا۳. پنج شنبه سری به شهر کتاب ونک زدم که کتاب جالبی را دیدم: عقل و دین از دیدگاه ملاصدرا و برخی فیلسوفان صدرایی معاصر. کتاب کاربردی و جالبی است به ویژه برای دوستانی که دغدغه عقل و دین (ایمان) را دارند.  (سایت بنیاد حکمت اسلامی صدرا)
در بخشی از کتاب از اهل حدیث چنین یاد شده است: دیدگاه آنان این است که باید به آنچه در ظواهر احادیث آمده، پایبند بود و از به کارگیری تاویل و توجیه عقلی پرهیز کرد. احمد بن حنبل رییس این گروه در روایاتی که نقل کرده معتقد است: خداوند دارای دست و پا و دو بازو و انگشتان، سینه، صورت و دو چشم، نَفَس و … است.
برخی از مهمترین اعتقادات حنابله، سلفیون یا اهل حدیث چنین است: ۱. خداوند در روزقیامت با قیافه ای شبیه انسان دیده می شود. ۲. خداوند بر روی عرش در آسمان استقرار دارد. ۳. همه خوبی ها و بدی های انسان به قضا و قدر و اراده الهی است. ۴. انسان مجبور است و اختیاری در افعال خود ندارد. ۵. همه صحابه پیامبر اکرم (ص) بدون استثنا عادلند!! ۶. اطاعت سلطان اعم از عادل و جائر و فاسق و مومن واجب است. ۷. خلافت خلفا بر اساس تقدم و تاخر در فضیلت در دین بوده و تفاضل آنها به هما ترتیب خلافت آنها است!!!! به همین دلیل حتما عمر (…) از علی بن ابی طالب مومن تر بوده است و حتما اولین مسلمان و برادر و وصی رسول الله!! 
جهت اطلاع عرض بشود که اکثر حرکت های رادیکال اسلامی در منطقه از مصر تا افغانستان و پاکستان از نظر فکری سلفی هستند که در مهمترین اونها اخوان المسلمین، حماس و … هستند و همین سلفیون و وهابیون هستند که این فجایع را در عراق راه انداخته اند و دنبال می کنند.
خواندن این کتاب را به تمام دوستان توصیه می کنم.
:: پیوند: شبکه سحاب السلفیه

دسته‌هادسته‌بندی نشده