عکس های ایرانگردی و جهانگردی

۱.بعد از سالیانی چند یک آلبوم اینترنتی خوب و مناسب پیدا کردم و عکس های قدیم را به زیور وب آراستم. از افغانستان تا لوکزامبورگ. جالب این که مبارزه با تروریسم به گوگل هم کشید و بعد از هوا کردن عکس های افغانستان دسترسی من را محدود کرد که چرا این عکس های را هوا کرده ای! ما هم توضیح دادیم کارما این است و خلاصه بعد از چند روز دسترسی باز شد.

دیدن عکس های افغانستان که در سال ۲۰۰۳ گرفته شده خالی از لطف نیست.

۲. سری به وبلاگ شارح که به تازگی فعال شده است زدم، وبلاگی از دوستان امام موسی صدر. حسن انتخاب آخرین مطلبش «رمضان، آغاز بازگشت به سرزمین مقدس خدا» جای تقدیر دارد. هرچند که پیشتر خوانده بودمش. بخش هایی از آن را می آورم.
… بیمِ آن مى‏رود که ماهِ رمضان به عادتِ بى‏روحى تبدیل شود که شعایرِ آن تنها عادتها و رسومى سرگرم‏کننده باشد و از همه معانى اصلى و روح حقیقىِ خود تهى گردد. با یک نگاهِ گذرا در مى‏یابیم که این مصیبت، یعنى مصیبتى که روزه و رمضان به آن مبتلا شده‏اند، مصیبتى است که بر همه عبادات و مناسک دینى سایه افکنده است. …این فاجعه پس از آن رخ داد که به آموزه‏هاى آسمانى قالبهاى زمینىِ محدود و معین داده شد، همه چیز کمّى شد و براى آن اندازه‏گیرى و درجه‏بندى وضع گردید. ببینید آیا کارائىِ دین و تأثیرِ تعالیمِ آن را در زندگىِ خود از دست نداده‏ایم؟ ….رمضان  تمرینِ جهاد است و آمادگى براى جنگ و آغاز بازگشت به خدا، بازگشت به سرزمینِ مقدّس خدا: قدس.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.