جنگ تلخ؛ دفاع با عزت

۱. شهید سیدجمال حسینی، شهادت بهمن 1364آخر تابستان که می شود برای هم نسلان من ۲ چیز خاطره اش زنده می شود: بازگشتن به مدرسه و هفته دفاع مقدس. آخر تابستان که می شود دل تنگ می شویم هم برای دوباره رفتن به مدرسه و دور شدن از تعطیلی! هم برای خاطرات آن جنگ ویرانگر.
آخر شهریور که می شود بیشتر یادم می ماند که چه جوانان پاک و نابی برای این ارض مقدس دفاع کردند، عموی من، پدر تو، برادرت، دایی و پدربزرگ محمد و همه جوانمردان پاک دل و با اخلاص این سرزمین. از آن همه جوانان پر شور و شعور چندین نفر شهید شدند، رزمنده ای که در کوچه پس کوچه های خرمشهر می جنگید و از پدر و مادر و همسرش که بدون خداحافظی تنهایشان گذاشته از دوربین سوپر ۸ روبرویش وداع می کند، حالا کجاست؟ شهیدی باید، سرداری باید و آزاده ای و معلمی و کشاورزی باید شده باشد. خیلی دوست داشتم که آنها را در وضعیت کنونی می دیدم. کاش مسجد جامع خرمشهر با همه آن جراحاتش می ماند و بازسازیش نمی کردند. کاش سیاست ورزی مشترکات را از بین نمی برد و کاش اخلاق نمی مرد. کاش قدرت این قدر عزیز نمی شد و کاش هدف وسیله را توجیه نمی کرد.
:: عکس: شهید سید جمال حسینی، شهادت: بهمن ۶۴، اروند
پیوند های مرتبط:  عکس های دفاع مقدس ۱ و ۲   ویژه نامه دری از درهای بهشت، تبیان  نوای جبهه   کربلا کربلا ما داریم میاییم  لبخند؛ پشت خاکریز

۲. صواریخ نجاد!
دیروز که رژه ها سراسر کشور را فرا گرفت و قدر۲ و شهاب ۳ و صاعقه عرضه شدند، در حالی که تمام شبکه های خبری منطقه برنامه های خود را به این موضوع اختصاص داده بودند و تحلیل می کردند آن را، سیمای جمهوری اسلامی در بهترین برنامه گفت و گوییش، به گفت و گو با رییس کل بانک مرکزی پرداخت! که ۲ دلیل می تواند داشته باشد: یا خوابشان برده بود! یا واقعا هیچ تحلیل و پیش بینی از بازتاب های این رویداد نداشتند. العربیه زیر تیتر صواریخ نجاد (موشک های احمدی نژاد) با پخش صحنه هایی از رژه و گفت و گوی ۳ جانبه با تهران، لندن و استودیو سعی داشت این خط را دنبال کند که: ۱. ایران در مورد قدرت دفاعی خود غلو می کند و لاف می زند. ۲. این فناوری های همه ترکیبی است و مال کره شمالی و کوبا و سایر کشورها. ۳. اسراییل و اروپا در تیررس ایران هستند!
الجزیره هم در برنامه حوار مفتوح که از دفتر بیروت به مدیریت و اجرای  غسان بن جدو  با جمعی از جوانان لبنان در این خصوص گفت و گوی آزاد تشکیل داده بود و یک کارشناس دیگر هم در این زمینه صحبت می کرد.
العالم تولید داخل هم کارشناسی بهتر از برادر معاود رویوران پیدا نکرده بود که اظهار نظر کند! همه و همه ی برنامه های شب گذشته نشان داد که واقعاً مدیران رسانه ملی چقدر وقت شناسند!
۳. گزارش تصویری از روز گفت و گوی تمدن ها
۴. نا سلامتی سایت بازتاب هم دیگه جدی جدی توقیف شد این هم آخر عاقبت اصولگرایی!!

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.