خمینی؛ همه ی حجت دینداری من

دهه فجر اگر برای نسل پدرانمان ایام مبارزه و استقلال و آزادی خواهی است، اما برای من و هم نسلانم دوران حضور مردی است که تمام حجت دین داریمان بود. امامی که برای ما امام اخلاق بود و اصالت را به اخلاق می داد تا به قدرت.

امامی که اگر نبود، حال روز ما گونه دیگری رغم می خورد، شاید طالبانی، شاید و شاید هم فرنگی تمام عیار. امامی که تمام حجت من بود در دینداری! امامی که امام اخلاق بود…. نمی دانم چه شده است مردم را، خیلی زود همه چیز فراموششان شد. راستی! آی نسل اولی چه شد که دین بازیچه ای شد در دست سیاست.  چه شد که اخلاق یادتان رفت.  چه شد که منتقدت را دشمن خواندی. چه زود فراموش کردی، نسل اولی! چرا به هموطنت اعتماد نمی کنی، نسل اولی!  چرا غیر همفکرانت را دشمنت می دانی! مگر با هم مبارزه نمی کردید؟ … برای من امام مانده است و آرامشش. برای من امام مانده است و بخشش اش. برای من امام مانده است  مواجهه اش با متحجران. برای من امام مانده است و سادگی اش. برای من امام مانده است و اخلاقش. برای من، حسن خمینی مانده است. خدا حفظش کند.

:: توضیح عکس: صحبت های امام را دکتر ابراهیم یزدی برای خبرنگاران ترجمه می کند.  مرحوم سید احمد خمینی با بنی صدر صحبت می کند. این عکس در ویژه نامه « هزار و چهارصدمین سالگرد هجرت پیامبر اسلام (ص) و نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران » منتشر شده بود. ظاهراً در آن موقع هنوز فشارها و تنگ نظری این نیروها را از صف نیروهای انقلاب منزوی نکرده بود.

:: پیشنهاد می کنم کتاب مستند آخرین تلاش ها در آخرین روزها نوشته دکتر یزدی را که به مقطع حساس آمدن شریف امامی تا پیروزی انقلاب می پردازد مطالعه کنید، خیلی اطلاعات جالبی به دست می آورید. یکی از آن ها این که این آمریکایی ها چقدر احمق بودند که با وجود این همه دستگاه اطلاعاتی و نظامی و امنیتی نه تنها هیچ برآورد و تحلیلی نسبت به انقلاب و نیروهای آن نداشتند، بلکه هنگامی که که کارشناسانشان نظراتی می دهند که نزدیک تر بود، حرف نظامیان و کارتل های نفتی را گوش می دهند، که البته ضرر کردند. نکته دیگر ترس آمریکایی ها از کومونیست شدن ایران بعد از انقلاب است. همه این ها نشان می دهد به رغم هوشمند آمریکایی ها در اقتصاد، در سیاست مانند خران عضب عمل کرده و می کنند. خدا به آدم دشمن باهوش بدهد.
راستی به تازگی این کتاب تجدید چاپ شده است که عکس هایی هم به آن اضافه شده است. آقا مصطفی ابتیاع کرده اند.

:: این عکس هم چندی پیش به اصرار دوستان در همشهری مسافر گرفته و منتشر شد.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.