حزب الله و ما

یکی از دوستان تعریف جالبی از حزب الله لبنان داشت. می گفت: نسل معقول تر و اصلاح شده بچه های زمان جنگ. به این معنی که نه تنها افراط و تفریط اون موقع رو ندارند بلکه واقعیت های جهان رو درک می کنن و به دنیا پشت نمی کنن و با اهل همه مذاکره. از سوی دیگر خیلی خوب از تکنولوژی استفاده می کنند. نمونه اش اولین نطق تلویزیونی مستقیم سید حسن بود که در آن ضمن تحلیل جامع جنگ ۳۳ روزه خبر غرق شدن رو می ده و سیستم امنیتی و جنگی اسراییل نتونستند محل سخنرانی شناسایی و بمباران کنند. این خبر ترور سید حسن هم حتی اگر مردم زیادی کشته شوند، مشخص است که با هدف ترساندن مردم اعلام شده. هرچند که در بی تاثیر است ان شاء الله.
کاش می شد کمی از تدبیر و تعقل و دوری از افراط و تفریط هم نصیب مردم و مسئولان ما می شد. اما می دونیم که نمی شه
در ایام جنگ ۳۳ روزه هم که جای شما خالی در آنجا بودم  ریزه کاری های فراوانی از این بچه ها دیدم. که خیلی کوتاه ذکر می کنم.
– در تمام اردوگاه ها که یا مدارس بود یا پارکینگ های بزرگ، امکانات رفاهی برای بچه ها فراهم کرده بودند. از پخش فیلم و موسیقی تا الاکلنگ و تاپ و سرسره.
– در تمام اردوگاه ها یک نفر از نیروهای اجتماعی حزب الله بود که هم اتفاقات را ضبط می کرد هم با مردم ارتباط مستقیم داشت.
– همان طور که حزب الله یک نظام داوطلبانه است، برای ساماندهی و سازماندهی ومدیریت اردوگاه ها هم از همین بچه های داوطلب استفاده می کرد.
– در مدارس امکانات ورزش و نقاشی و … بچه ها را فراهم بود.
– پزشک و بهداری هم، فعال بود.
به هر حال این فضل الهی است که بعد از پیروزی عزت آفرین شیعیان و اهل لبنان در مقابل اسراییل و شکست هیمنه پوشالی اون، به گفته بچه هایی که اونجان، جوانان فوج فوج به عضویت حزب الله درمی آیند.

:: این مصطفای بهمن آبادی هم پدیده ایست در میان دوستان پدیده ی من. هر از گاهی تکه کلام هایی را با هم راه می اندازیم مثلا: خدا بیامرزه خدابیامرزه. انصافا دوست خوب و پای کاریه. اخیراً یه پست نوشته که حرف جدید داره: فلان همون فلانه فقط فلان چیزش عوض شده

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.