رقابت پیچیده؛ ستاد مهندس خود را برای انتخابات سال ۱۳۸۹ آماده می کند نه خردادماه

اول. خیلی دور نبود، همین ۴ سال پیش بود که به اتفاق برخی از دوستان از زمستان ۱۳۸۳ وارد فعالیت های انتخاباتی شدیم. برادر میثم دوستان نه چندان هم فکر اما عملگرا را در کافی نت حاج احمد یوسفی جمع کرد و گفت: سردار معظم خواست تا رسانه ای انتخاباتی داشته باشد و تیم ما را انتخاب کرده است.

از آن جمع که هر کدام از بچه ها گرایش خاصی داشتتد قرار شد سایتی در بیاید نامش: انتخاب ۹ .

محمدزمردیان، مرد سازمان ده و تشکیلاتی تیم، ابتدا سازمان اداری سایت را اجرا کرد و بعد سردبیر سیاسی شد، من سرویس عکس و بین الملل، محمد گلزاری گروه های اطلاح طلب، محمود عبداللهی ورزشی، سعید آجرلو گروه های اصولگرا را جلو می بردیم و میثم هم که اباشهرت و مدیر سایت، فنی هم با حاج احمد یوسفی و نیما افشار نادری بود.

هرچند که فعالیت جمعی ما در آن سایت به جهت اعتقاد به گزینه دیگری، ادامه نیافت  و رقابت بسیار جدی برای برخی از ما در سایت هاتف (طیف اصلاح طلب و هاشمی چی!) و برخی دیگر در انتخاب ۹ (اصولگرا و قالیباف چی!) شکل گرفت اما در نهایت هر دوی ما بازنده انتخابات بودیم. هرچند که وضع قالیبافیون با اندکی صبر بهتر شد و توانستند حمایت های بیشتری کسب کنند.

اما غرض از نوشتن این مطالب این بود که هرچند فعالیت ستادهای انتخاباتی به تمام معنی هرج و مرج گرایانه است اما شور و انگیزش می طلبد که هم فعالین و هم عامه مردم را جذب کند.

اتفاقات بعد از اعلام کاندیداتوری میر حسین موسوی، نشان داد که ستاد ایشان پویایی و شتاب لازم برای برنده شدن در انتخابات را ندارد. سکوت خبری طولانی مدت بین اعلام کاندیداتوری تا نخستین مصاحبه رسانه ای، اتخاذ سیاست سکوت از ترس تخریب، برنیانگیختن حس هیجان و شور انتخابات در میان توده های تاثیر گذار مردم از جمله جوانان، تهدیدهایی جدی است برای پیروزی. حتی ستاد راهبردی را هم برای جذب جوانان حامی خاتمی در پیش نگرفته است، ظاهراً ستاد دامنه رای خود را در میان بالای ۴۰ سال جستجو می کند و انبوده جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال را نادیده گرفته است. میثم هم می گفت: ابولفضل گفته است، پدران میرحسین را می شناسند و به فرزندان هم می گویند که به او رای بدهند!

باید در جامعه موج جدیدی ایجاد کرد و گفتمان انتقادی تر و جدی تر نسبت به مدیریت حال کشور داشت. باید اشکالات را صریح تر از پیش اعلام کرد تا مردم از خطرات آگاه شوند.

حاج محمد زمردیان حرف خوبی می زد که در انتخابات ایران نه احزاب خیلی تعیین کننده آرا هستند و نه ستادها، خود شخصیت ها هستند که رای می سازند.

به هر حال همه شواهد نشان می دهد ستاد مهندس خود را برای انتخابات سال ۱۳۸۹ آماده می کند نه خردادماه.

پیوند مرتبط: صفحه اول های سایت هاتف عکس خبرنگاران سایت هاتف فردای ۳ تیر حاشیه های کنفرانس مطبوعاتی میر حسین

دوم. متاسفانه دور تازه بدسلیقگی های حامیان شروع شده است. همان بدسلیقگی هایی که رابطه کروبی و خاتمی را مه آلود کرد، این بار نیز در جریان است و احتمال می رود که رابطه مثبت خاتمی – میرحسین را نیز صرف پاسخگویی به ابهامات اطرافیان کند که چیزی نیست جر خوراک خبری ۲۰:۳۰ و کیهان و فارس. در این میان باید هر ۲ طرف با سعه صدر بیشتر با هم تعامل کنند.

سوم. سال گذشته به همت شارح صدر به نشست جوانان حامی امام موسی صدر دعوت شدیم. نشست خوب و جالبی بود. شاید مهمترین بخشش، پویایی پیام امام موسی صدر در میان نسل سوم انقلاب بود که این چنین پرشور و پیگر، خواهان روشن شدن وضعیت ایشان بودند. ان شاء الله که این نشست ها ادامه داشته باشد.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.