با ۷ زن ازدواج کرد و ۸ بار طلاق داد؛ لری کینگ گران قیمت ترین مجری تلوزیونی جهان بازنشست شد

لری کینگ مجری مشهور شبکه تلویزیونی “سی ان ان” روز سه شنبه ۲۹-۶-۲۰۱۰ اعلام کرد پس از ۲۵ سال فعالیت در این شبکه، بازنشست خواهد شد. این در حالی است که از قرار داد آقای کینگ با سی ان ان، یک سال باقی مانده است و این شبکه هنوز اعلان نکرده که چه کسی جانشین او خواهد شد.

با وجود این که برخی از ارزیابی ها از این حکایت دارد که اقبال مردم به برنامه های او تا ۷۲۵ هزار بیننده در روز کاهش یافته است. سخنگوی شبکه سی ان ان گفت:  “تا کنون در جهان هیچ مصاحبه گری به اندازه کینگ تاثیرگذارتر نبوده است.”

لاری کینگ نامی مستعار است. اما اسم واقعی او “لورنس هارفی تزیگر” است. او یک یهودی تبار روسی است. وی کار در سی ان ان را در ژوئن ۱۹۸۵ با اجرای ۵ روز در هفته برنامه مشهور “لاری کینگ لایو ” با مدت زمان یک ساعت برای هر برنامه آغاز کرد.

زندگی رسانه ای او هنگامی آغاز شد که با یکی از کارکنان شبکه سی بی اس (CBS) دیدار کرد. این دوست جدید به او پیشنهاد کرد تا به میامی بروند. میامی در آن روزگار یکی از بازارهای پر رونق کار رسانه ای بود. پس از گشت و گذاری طولانی کینگ موفق شد شغلی به عنوان مستخدم در یک شبکه تلویزیونی کوچک به نام (WIOD) بیابد.

پس از استعفای یکی از گویندگان شبکه، او را به جای گوینده مستعفی گماردند و در ماه می ۱۹۵۷ ساعت ۹ صبح اولین برنامه از او پخش شد. او در بخش های خبری و ورزشی نیز کار کرد و دستمزد او هفته ای ۵۵ دلار بود. پس از آغاز اجرای گفت و گوهای تلویزیونی در رستورانی به نام ” بامبرنک” در ساحل میامی برای برنامه ای که پیش از ظهر پخش می شد ، مدیر شبکه نام او را از لاری تزیگز به “لاری کینگ” تغییر داد.

اما اولین گفت و گوی او در آن رستوران با یکی از پیش خدمت ها انجام شد. او میزبان تمام روسای جمهور جدید ایالات متحده در برنامه گفت وگویی خود در سی ان ان بود. اولین رئیس جمهوری که در برنامه او حاضر شد، جرالد فورد بود. او تا سال ۲۰۰۵ با انجام بیش از ۵۰۰۰ گفت و گو با شخصیت های مختلف در سی ان ان، رکورد انجام گفت و گو های تلویزیونی در این شبکه را به خود اختصاص داد.

به لاری کینگ لقب “پادشاه میکروفون” نامیدند. گفته می شود که در روز بیش از ۱۸ هزار کلمه بر زبان می راند و در طول ۵۳ سال کار رسانه ای متنوع، بیش از ۵۰ هزار گفت و گو انجام داده است. او گرانقیمت ترین فعال رسانه ای در تاریخ رسانه های آمریکا است. درسال ۲۰۰۴، قراردادی به مبلغ ۵۸ میلیون دلار با شبکه سی ان ان امضا کرد.

از دیگر خدماتی که به او عرضه شد استفاده از یک هواپیمای خصوصی برای تسهیل رفت و آمدش از خانه اش در نیویورک و محل کارش در لس آنجلس بود. او از نظرجسمی بیمار است ، حدود سه سال پیش تحت یک عمل جراحی موفق برای باز کردن انسداد یکی از رگ های گردن قرار گرفت تا خون بار دیگر به مغز او برسد. در سال ۱۹۸۷ نیز عمل آنژیوگرافی قلب انجام داد. او یک موسسه خیریه هم تاسیس کرد که هزینه درمان نزدیک به ۳۰۰ مبتلای بیماری های قلبی در لس آنجلس را پرداخت می کند .

لاری کینگ یکی از رکورد داران ازدواج و طلاق است. او تا کنون با ۷ زن ازدواج کرده و ۸ بار طلاق داده است. با یکی از همسران خود دو بار ازدواج کرد اما در هر بار کار آن ها به جدایی کشید. آخرین زنی که طلاق داد “سان ساوثویک” خواننده ۵۰ ساله آمریکایی بود که در طول ۱۲ سال زندگی مشترک صاحب دو فرزند به نام های کانون و وچانس ۹ و ۱۱ ساله شدند. آنها در ماه اوت گذشته از یکدیگر جدا شدند.

دسته‌هادسته‌بندی نشده