اخلال در برنامه بزرگداشت امام موسی صدر در اصفهان

گروهی از بسیجیان مستقر در دانشگاه اصفهان که خبرگزاری فارس آنها را دانشجویان “ولایتمدار” ذکر کرده، در جریان بزرگداشت امام موسی صدر در آن دانشگاه، با ایجاد آشوب و هیاهو و تهدید، مراسم را با اخلال مواجه ساختند.

به گزارش منابع خبری جرس، اواسط هفته جاری، برنامه ای تحت عنوان “جهان چهارم در اندیشه امام موسی صدر” توسط انجمن علمی فلسفه دانشگاه اصفهان – و با سخنرانی احسان شریعتی – در حال جریان بود، که هنگام پرسش و پاسخ، عده ای از حامیان دولت، هنگام شنیدن وقایعی تاریخی پیرامون مفقود شدن امام موسی صدر در لیبی و ارتباطات بین مقامات جمهوری اسلامی با رهبران لیبی، با هتاکی و خشونت سعی در به هم زدن جلسه را داشتند.

این منبع خبری خاطرنشان کرد این جلسه در ارتباط با اندیشه فلسفی امام موسی صدر بوده است، که بخاطر فقدان٣٢ ساله وی و عدم پی گیری مناسب توسط دولت ایران، از خانم پالیزبان عضو ارشد موسسه “یاران صدر”(وابسته به خانواده امام موسی صدر) دعوت به عمل آمده بود تا در پرسش و پاسخ این مراسم شرکت کند. همچنین آمده است “در حین سوال و جواب ها، ناگهان مسئله ارتباط ایران و لیبی پیش می آید که در جواب، از دولت کنونی انتقاد می شود که تشنج در سالن بوقوع می پیوندد .”

گزارش مذکور همچنین تصریح کرد این جلسه با استقبال فراوان دانشجویان برگزار شد و تنها عده ای سعی در اخلال در جلسه را داشتند که با هوشیاری و اعتراض دانشجویان به عملکرد آنان، به بیرون هدایت شدند و جلسه به روال عادی برقرار شد.

خبرگزاری فارس در این مورد نوشته است در اواسط جلسه که سخنران با اعتراض دانشجویان ارزشی و ولایت‌مدار روبرو شد، برگزار کنندگان جلسه با هیاهو و ضرب و شتم، دانشجوی منتقد را از تالار بیرون کردند و هنگامی که با درخواست تریبون از سوی دانشجویان ارزشی روبرو شدند با تعیین شروطی برای حضور در پشت تریبون، از حضور منتقدان در پشت تریبون جلوگیری کردند. دانشجویان ولایتمدار نیز با دیدن این اقدامات با ترک جلسه اعتراض خود را اعلام کردند. “

فارس نوشته است “برگزار کنندگان این جلسه که از جمله حامیان فتنه سبز بودند، ضمن تحریف اندیشه امام موسی صدر سعی در ارائه چهره رفرمیسم و قائل به تساهل و تسامح از امام موسی صدر داشتند و در تلاش بودند که افکار خاصی را در ذهن مخاطبان القا کنند؛ همچون : “نقش گروه جلال‌الدین فارسی در ربوده شدن امام موسی صدر”، “تساهل و تسامح امام موسی صدر در برخورد با دشمنان و مخالفان”، “عدم دستیابی انقلاب اسلامی به آرمان‌ها و اهداف خود و معرفی ایران دارای مکتب شیعی صفوی و امام موسی صدر شیعه علوی و تقابل این دو” و …

سید موسی صدر، مرجع دینی و سیاسی شیعیان است که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان آن کشور را عهده‌دار شد.
امام موسی صدر در ۳ شهریور سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز ۹ شهریور ربوده گردید. دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا، و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج امام از آن کشور و ورود ایشان به رم را رسما تکذیب نمودند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمده، تماما گواه آنند که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نگفته‌است.

در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که امام موسی صدر همچنان زنده بوده و چون برخی دیگر از علمای اسلامی، شرایط زندان حبس ابد را می‌گذراند. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ توسط سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منعکس گردید، اعلام شد امام موسی صدر در اواخر سال ۱۳۷۶ توسط برخی زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس مشاهده گردید و اندکی پیش از ماه رمضان گذشته به مکانی دیگر انتقال یافته‌است.
آخرین خبر اینکه تازگی یک منبع دیپلماتیک لیبیایی که از نظام معمر قذافی رهبر لیبی جدا شده است ، به “الجزایر تایمز” گفت سید موسی صدر رهبر جنبش محرومان لبنان، هنوز درقید حیات است و زیرنظر دستگاه‌های امنیتی لیبی و درمکانی بسیار ویژه نگاهداری می شود.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.