پرونده ی رمالان: دیروز تخریب و اهانت؛ امروز: دلسوزی و انتقاد سازنده

خانه نشینی ده روزه ی محمود احمدی ن‍ژاد در پی لغو حکم اش مبنی بر عزل حیدرمصلحی وزیر اطلاعات از سوی رهبری انقلاب و مغایرت نظر رییس دولت با رییس حکومت،  فرصتی را برای اصولگرایان منتقد سیاست های وی فراهم ساخت تا انتقادهایی را که مدت ها در گلویشان فروخفته بود آشکار کنند. بخشی از اصولگرایان در مجلس نامه ی شکواییه تنظیم کردند و بخشی دیگر نیز انتقادها و تهدیدات جدی ای را مطرح.
در میان انتقادهای مطرح شده از سوی اصولگرایان سرفصل ولایت فقیه و موضوع مشروعیت مسئولان است  و فصل دوم متوجه نقش رمالان و متخصصین علوم غریبه در دولت می باشد. جملات شاخصی درباره موضوع رمالان  این روزها مشهور شده است، مثلا حداد عادل در گفتگویی تاکید کرد: رمال و غیبگو مشکل نظام را حل نمی کند و یا این که مرتضی نبوی سیاست مدار با سابقه جریان ریشه دار راست گفته است: تلاش داریم احمدی‌نژاد را از جنیان کافر جدا کنیم.
میرحسین موسوی که این روزها حصر خانگی در منزل را سپری می کند در سخنانی که اردیبهشت ۱۳۸۸ در جریان سفر انتخاباتی اش به شیراز داشت با جدیت اعلام کرد: دولت دهم، دولت عقلانیت و استفاده از کارشناسان و نهادهایی است که ملت با همت خودش ایجاد کرده است، نه دولت رمالی و کف بینی!
این جمله ی میرحسین موج شدیدتری از حملات علیه اش را در پی داشت و همین اصولگرایان منتقد وی را متهم به تخریب دولت و نسبت دادن «خجالت آورترین اهانت ها و تهمت ها» کردند؛ اما رسم روزگار و سنت الهی است که همان جریانی که این انتقاد دلسوزانه ی نخست وزیر دوران حضرت امام  را تخریب می دانستند، امروز، ۲ سال بعد از آن سخنرانی، با همان دلایل، شدیدترین اتهامات و انتقادات را متوجه احمدی نژاد می  کنند.
در تاریخی ترین مناظره ی انتخاباتی انقلاب اسلامی، جایی که محمود احمدی ن‍ژاد کاغذی را با دو دست بلند کرد و رو به میرحسین موسوی گفت: من می‌توانم راجع به پرونده آموزشی یک خانم صحبت کنم. بگویم؟ میرحسین موسوی گفت: بنده می‌خواهم بگویم یکی ازمشکلاتی که درکشور ما الان هست شبیه همین روشی است که الان دراین صحنه با آن روبه‌رو هستیم. مثل پرونده سازی. دنبال یک واژه‌هایی گشتن. بنده آمده‌ام که این روحیه را عوض کنم. آن چیزی که درفرمان هشت ماده‌ای حضرت امام هست برخلاف این روحیه است و بنده این حالت پرونده سازی، سیاه کردن برنامه‌ها، سیاه کردن داشجویان وامثال این ها را عوض می‌کنم… بنده چهار، پنج تا ویژگی‌هایی که دراین نوع مدیریت وجود دارد را برای شما مطرح کردم. … یک مدیریت هیجانی بی‌ثبات، نمایشی و شعاری، خیال بافی و خرافه گرایی».
همان رفتاری که میرحسین موسوی برای اصلاح آن برخاست،  نه تنها پس از انتخابات کنترل و محدود نشد، بلکه به سبب زیرکی رییس دولت، به شکل افراطی درآمد و امروز گریبان کشور و حامیانش را گرفته است و هزینه ی فراوانی را به نظام و پیشرفت کشور تحمیل کرده است.
حضرت امام جعفر صادق فرمودند: اَبَى اللّه  اَنْ یُعَرِّفَ باطِلاً حَقّا اَبَى اللّه  اَنْ یَجْعَلَ الْحَقَّ فى قَلْبِ الْمُؤْمِنِ باطِلاً لا شَکَّ فیهِ وَ اَبَى اللّه  اَنْ یَجْعَلَ الْباطِلَ فى قَلْبِ الْـکافِر الْمُخالِفِ حَقّـا لا شَکَّ فیهِ وَ لَوْ لَمْ یَجْعَلْ هذا هکَذا ما عُرِفَ حَقٌّ مِنْ باطِلٍ؛ خداوند اِبا دارد از این که باطلى را حق معرفى نماید، خداوند اِبا دارد از این که حق را در دل مؤمن، باطلى تردیدناپذیر جلوه دهد، خداوند اِبا دارد از این که باطل را در دل کافر حق ستیز به صورت حقى تردیدناپذیر جلوه دهد، اگر چنین نمى کرد، حق از باطل شناخته نمى شد. محاسن، ج ۱، ص ۲۷۷

دسته‌هادسته‌بندی نشده