حدادعادل؛ مرد این میدان نیست

غلام‌علی حداد‌عادل

بازنشر در بازتاب: غلامعلی حداد عادل؛ از جمله اشخاصی است که ارادتی به ایشان ندارم؛ که اگر معیار؛ عملکردها باشد، با تصدی همزمان انبوهی از مشاغل و مسئولیت ها، ایشان در سیاهه ی بی عمل ترین شخصیت های جمهوری اسلامی قرار دارد. دلیل عدم توفیقات فرهنگی انقلاب را هم باید در وجود چنین افراد نیک ولی بی خاصیتی دید.

از سوی دیگر، صرف نظر از اعتماد نَسَبی؛ دلیل حضورش در عرصه سیاسی از واهمه ی شور فراگیر اصلاح طلبی بود که فضای سیاست ایران را در می نوردید و گرنه مرد فرهنگ کجا و عرصه ی سیاست کجا؛  مرد خاموش فرهنگ که سیاست را هم با خاموشی دنبال می کرد؛ خود را مقابل احمدی نژادی یافت که معجزه هزاره سومش خوانده اند! و البته که توفیقی نداشت و نتوانست کیان مجلس را در مقابل دولت دفاع کند.

پس! کرسیِ ریاست به علی لاریجانی داد که از جمله عملکرد دارهای جریان اصولگراست؛ لاریجانی به واقع سیاست مداری زیرک و تیزهوش است؛ هرچند که در مقابل رییسِ دولتِ نظر کرده، دست بسته بود و نتوانست از ساحت مجلسی که مملو از وکیل الدوله ها و کیف های دولتی بود، به تمامی صیانت کند.

اینک که سال پایانی دولتِ کریمه ی مهرورزِ اصولگرای احمدی نژاد است و جامعه سیاسی اصولگرایان به مانند جامعه کوفیان؛ به یک باره روی از احمدی ن‍ژاد برکشیده؛ به او پشت کرده؛ چشم هایشان بینا شده است و زبان انتقادشان باز؛ هر از گاهی سخن می رانند که: احمدی ن‍ژاد کسی نیست که به راحتی همه چیز را رها کند و تیرها در چله کمان دارد؛ برای چنین وضعیتی؛ قطعاً حداد عادل بدترین و خطرناک ترین انتخاب است.

شخصیت و سبقه جناب حدادعادل نشان می دهد که اصولاً او مرد میدان سیاست و مواجهه و مقابله نیست چه رسد در مقابله با سیاست مداری همچون احمدی نژاد؛ پس گزینه ریاست حدادعادل بیشتر دلخواه حامیان معجزه هزاره سوم است تا سیاست و برنامه خود را پیش برند.

با چنین مبنا و تحلیلی، ریاست احتمالی علی لاریجانی بر مجلس نهم را باید واکنشی دانست از نگرانی های حاکمیت از پایان دوران احمدی ن‍ژادیسم در عرصه قدرت و سیاست ایران.

غلام علی حدادعادل هم اینک این مسئولیت ها را تصدی می کند. (برگرفته از سایت شخصی ایشان)
عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیأت امنای بنیاد ایران شناسی، عضو هیأت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیأت امنای موسسه آموزشی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، عضو شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و رئیس شورا، عضو هیئت علمی گروه فلسفه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، مدیر عامل بنیاد دایره المعارف اسلامی، نظارت بر تألیف جلدهای دوم تا چهاردهم، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی (به استثنای فاصله ۸۳ تا ۸۷)، مدیر گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی (به استثنای فاصله ۸۳ تا ۸۷)، نماینده مردم تهران، مشاور عالی مقام معظم رهبری، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی (مجلس هشتم)، ریاست بنیاد سعدی(هنوز در سایت ایشان نیامده است)/ در میان عکس ها عکس آقازاده ایشان، فریدن الدین هم گذاشته ام.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.