نخستین وزیر ورزشی روحانی

سیدصادق حسینی، روزنامه اعتماد، دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲؛ بازنشر: عصر ایران، عصر خبر؛  ورزشی که با بحران مالی روبه‌رو است، روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد. ورزشی که با روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید»، امیدوار بود یکی از خانواده خود را بر مسند وزارت بنشاند. ورزشی‌ها از خود می‌پرسند چرا نظام که برای تربیت مدیران و متخصصین ورزشی بیش از ۳۰ سال هزینه کرده و زمینه کسب تجارب گرانبهای ملی و بین‌المللی را برایشان مهیا کرده است از یک مدیر ورزشی برای وزارت ورزش بهره نمی‌گیرد.
به عبارت دیگر جامعه ورزش معتقد است: همان‌طور که پذیرفته نیست یک شخصیت غیرمتخصص بر مسند وزارت خارجه، بهداشت یا نیرو بنشیند، سوال‌برانگیز است که چرا چهره‌های سیاسی و امنیتی یا دوستان و رفقای به دور از پست مانده روسای جمهور بر مسند وزارت ورزش می‌نشینند.
با این اوصاف محمد شریعتمداری که برای انتخاب وزیر ورزش سرپرست شده بود، بعد از رایزنی با سیدمصطفی هاشمی‌طبا که این روزها همه او را به شیخوخیت ورزش قبول دارند، با نامزدهای وزارت یک به یک گفت‌وگو کرد که از جمله آنها می‌توان به دکتر سیدمحمد حسین رضوی، دکتر سیدنصرالله سجادی، دکتر محمود گودرزی و مهندس سعید فائقی اشاره کرد. با این حال شریعتمداری در مذاکراتش گفته بود: البته چهره‌های سیاسی نیز مطرح هستند!
اعتراض‌های پراکنده و غیرمنسجم و رایزنی‌ها گسترده با چهره‌های متنفذ دولت و خارج از آن نتیجه داد و با وجود گزینه‌های سیاسی، رییس‌جمهور به خواست جامعه ورزش توجه کرد و در آخر یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ سید نصرالله سجادی، مدیر متخصص ورزشی که کارش را از معلمی ورزش آغاز کرد، در کمیته ملی المپیک تجربه بین‌المللی به دست آورد و به کرسی استادی دانشگاه تهران نشست را به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد. معرفی دکتر سجادی که از جمله معدود چهره‌های دانشگاهی عملگرا است از جانب دیگری نیز مهم است.
او به عنوان نخستین وزیر واقعا ورزشی این وزارتخانه، بعد از یک دوره مدیریت کوتاه و ناموفق محمد عباسی، می‌تواند با تعیین اهداف استراتژیک، مدیریت موفق و اثرگذار، سنگ بنای تداوم حضور ورزشی‌ها را بر مسند وزارت بگذارد. در کنار برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش، دکتر سجادی که استاد مدیریت ورزشی است، می‌تواند با تبیین ویژگی‌های مدیریت ورزشی برای دولتمردان، سطح ورزش را به جایگاه اصلی خود برساند. حضور دکتر سید نصرالله سجادی بر مسند وزارت ورزش در حالی که به نظر نمی‌رسد در مجلس مشکل چندانی برای کسب رای اعتماد داشته باشد، آب سردی است بر روزهای آتش گرفته ورزش ایران.

دسته‌هادسته‌بندی نشده