جبریل نادا فی السماء قُتِل المرتضی

۱. شب های قدر امسال تجریه ای متفاوت بود از آن جهت که برخی دوستان زنگ زدند و دعوت کردند برای روزهای بعد از شب قدر حکومت. گفتم دلیل چیست: گفتند حضرات آیات مراجع ما ماه مبارک را از جمعه شروع کردند. حالیا که اهل حالیم پس هم با این ور و هم با اون ور شب قدر می گیریم.
گفتنی درباره حضرت امیر (ع) آن قدر زیاد است که لال شویم کم است. اما شاید گفتن درباره مهمترین دشمن آن حضرت راحت تر باشد. علی را کِه کشت؟ این اشقی الاشقیا کیست که علی را کشته است؟ این اشقی الاشقیا نماینده ی عابدان ظاهربین بودند که ظاهر دین را پرستیدند و برای دینداری ایمان متر کردند. همانانی که در کربلا روح دین را رها کردند و ظاهر را گرفتند. همانانی که …. یاد شمر افتادم. راستی شمر شما چگونه است.  وبلاگ شمرشناسی   ویژه نامه شب های قدر  گزارش تصویری   فارس ۱و۲  مهر ایسنا


۲. روایت می کنم بخشی از ضربت خوردن حضرت علی (ع) را: … قطام گفت براى مهریه من چه خواهى کرد؟ گفت هر چه تو بخواهى! … قطام گفت مهر من سه هزار درهم پول و یک کنیز و یک غلام و کشتن على بن ابیطالب است… قطام گفت البته در حال عادى کسى نمی‌تواند به او دست یابد باید او را غافل گیر کنى و به قتل رسانى تا درد دل مرا شفا بخشى و از وصالم کامیاب شوى و چنانچه در انجام این کار کشته گردى پاداش آخرتت بهتر از دنیا خواهد بود!! …به خدا سوگند من به کوفه نیامده‏ام مگر براى همین کار!… حضرت خفتگان را بیدار نمود و سپس به محراب رفت و به نماز نافله صبح ایستاد و چون به سجده رفت عبدالرحمن بن ملجم با شمشیر زهر آلود در حالی که فریاد می‌زد لله الحکم لا لک یا على ضربتى به سر مبارک آن حضرت فرود آورد  و شمشیر او بر محلى که سابقا شمشیر عمرو بن عبدود بر آن خورده بود اصابت نمود و فرق مبارکش را تا پیشانى شکافت و ابن ملجم و همراهانش فورا بگریختند… خون از سر مبارک على علیه السلام جارى شد و محاسن شریفش را رنگین نمود :
بسم الله و بالله و على مله رسول الله فزت و رب الکعبه. سوگند به پروردگار کعبه که رستگار شدم  و سپس این آیه شریفه را تلاوت نمود: منها خلقناکم و فیها نعیدکم و منها نخرجکم تاره اخرى (سوره مبارکه طه آیه ۵۵) شما را از خاک آفریدیم و به خاک بر می‌گردانیم و بار دیگر از خاک مبعوث‏تان می‌کنیم و شنیده شد که در آن وقت جبرئیل میان زمین و آسمان ندا داد و گفت: تهدمت و الله ارکان الهدى و انطمست اعلام التقى و انفصمت العروه الوثقى قتل ابن عم المصطفى قتل على المرتضى قتله اشقى الاشقیاء؛ به خدا سوگند ستون‌هاى هدایت در هم شکست و نشانه‏هاى تقوى محو شد و دستاویز محکمى که میان خالق و مخلوق بود گسیخته گردید پسر عم مصطفى صلى الله علیه و آله کشته شد، على مرتضى به شهادت رسید و بدبخت‏ترین اشقیاء او را شهید نمود. مطلب کامل…  ویژه نامه شهادت امیرالمومنین تبیان  باسم کربلایی: قسماً بدمائک  یا حیدر … یا یوم اشوف اعتابک     مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه    عکس های حرم علوی، مهر

۳. دوستی می گفت: …  افطاری امسال آقای هاشمی برخلاف سال های گذشته با نماز شروع شد و بعد از کلی نوافل و غفیله  روزه داران افطار کردند.
ظریفی ندا داد: این هم از شئون ریاست خبرگان است.

 

۴. گزارش تصویری تیراندازی در خیابان کارگر: مهر

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.