صداو سیما برخلاف انتظارات ، به دنبال مشارکت حداقلی است

متن بیانیه ستاد یاران میرحسین موسوی، هاتف، که در تجمع اعتراض آمیز به فعالیت های تبلیغاتی، یک طرفه و تخریبی رسانه ملی قرائت شد در پی می آید.

بسم الله الرحمن الرحیم
رادیو و تلویزیون موظفند اخباری را نقل کنند که صد در صد صحت آن ثابت می باشد و برای اضطراب و تشویش اذهان اخبار غیر موثق را نقل ننمایند .  امام خمینی (ره)
جناب آقای مهندس سید عزت الله ضرغامی
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
با سلام

حضرتعالی بیش از هرشخص دیگری مستحضر هستید که کشور در چه شرایط بغرنج و خطرناکی به سر
می برد و نیک می دانید که تنها راه برون رفت از این وضعیت چالش برانگیز، مشارکت حداکثری تمام آحاد مردم در انتخابات پیش رو است.
در حالی که تنها ۳۸ روز تا زمان برگزاری دهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، متاسفانه  رویکرد تبلیغاتی رسانه ی ملی، این شائبه را به شدت تقویت می کند که صداو سیما برخلاف انتظارات ، به دنبال مشارکت حداقلی است .
مشارکت حداقلی نه تنها زمینه ساز احقاق حقوق تمام مردم نیست، بلکه بسترساز افزایش تهدیدات خارجی نیز می باشد .
جناب آقای ضرغامی!
انتظار از شما و مجموعه رسانه ی ملی این است، که از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای تحقق خواست امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری استفاده کنید .
در مدت زمان اندک باقی مانده تا انتخابات، شاهد رویکرد جانب دارانه و یک سویه رسانه ی ملی در پوشش اخبار دولت نهم هستیم. این رویکرد نتیجه ای ندارد جز از بین بردن حس اعتماد مردم به رسانه ملی !
تنها عایدی رسانه ملی در این گذر فقط و فقط رضایت و خشنودی جریان اقتدارگرا است که در دراز مدت گریبان مجموعه تحت امر شما را نیز خواهد گرفت و دلسردی توده مردم را نسبت به تماشای رسانه ملی رقم خواهد زد که در پی آن مخاطبان را به سوی رسانه های بیگانه هدایت می کند .
اکنون نیز با توجه به موارد فوق و هشدار نسبت به روند در پیش گرفته شده در صدا و سیما که همچنان شائبه بی اثر کردن رای مردم و خواست آنان را تقویت می کند ، پیشنهاداتی چند را معروض می داریم :
۱- پخش برنامه های انتخاباتی در زمان پر بیننده و پر شنونده رسانه و به منظور ایجاد شور و هیجان انتخاباتی در بین مردم صورت پذیرد.
۲- رویکرد “مشارکت محور ” به این معنا که در برنامه ها و بخش های خبری پیام مشارکت حداکثری مردم و تلاش برای حضور موثردر انتخابات مد نظر قرار گیرد  .
۳- به جای تخریب و گزارش اخبار مشوه و مطالبی که شائبه تفرقه افکنی درباره شان وجود دارد، مواضع رسمی کاندیداها منتشر شود تا همگان از مواضع واقعی و اصلی ایشان مطلع شوند.
۴- امکان بررسی و ارزیابی دقیق مواضع نامزدها و هواداران ایشان از طریق جلسات مناظره و میزگردهای کارشناسی با حضور نمایندگان آنها از هم اکنون فراهم آید.

ستاد یاران میرحسین موسوی،  هاتف
www.Hatef88.ir

دسته‌هادسته‌بندی نشده