موسوی خوئینی: از رفتار صداوسیما پیداست تصمیم متعالی بر این است که این آقا دوباره رئیس جمهور شود / موسوی پاسدار اخلاق و حقوق مردم است

آقای موسوی اصلاح طلب هستند/ از رفتار صداوسیما پیداست تصمیم متعالی بر این است که این آقا دوباره رئیس جمهور شود/ امام سازمان مدیریت سابق را منحل نکردند/ آقایان می خواهند با مدیریت عهد قاجار کشور و حتی دنیا را می خواهند مدیریت کنند/ برای این که فعالیت شما تداوم داشته باشد به دنبال گسترش فرهنگ دینی باشید/  به هیچ وجه اجازه داده نشود که بحث موسوی یا کروبی مطرح شود/شخصیت ایشان به گونه یی است که افراد لایق ، کاردان و خوب دور وی جمع می شوند,/ مهندس موسوی پاک و منزه وارد حکومت شد و پاک و منزه از حکومت و مسئولیت خارج شد/ مهندس موسوی وظیفه دانستند که به صحنه بیایند و در نتیجه آقای خاتمی هم رفتند/ نه بر اساس قانون حقی برای مردم قائلند نه بر اساس شرع/ پرهیز طرفداران کاندیداهای اطلاح طلب از دور انحرافی جدل؛ رقیب فرد دیگری است/ گاهی به ذهن بعضی متبادر می شود هر کس که نسبت به وضع موجود رادیکال تر باشد اصلاح طلب تر است

جمعی از اعضای ستاد مرکزی یاران میرحسین موسوی، هاتف، با آیت الله سید محمد موسوی خوئینی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش www.hatef88.ir در این دیدار صمیمانه که عصر یک شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در دفتر مجمع روحانیون مبارز برگزار شد، سعید اله بداشتی به ارایه گزارشی از روند شکل گیری ستاد هاتف و برخی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت و برخی از اعضا خود نظرات خود را پیرامون شرایط انتخاباتی کشور ارایه کردند.
در این دیدار صمیمانه و صریح آیت الله موسوی خوئینی ها نیز ضمن تبیین شرایط اخیر و فعالیت های اصلاح طلبان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، بر دوری از جدل های بی مورد بین طرفداران کاندیداهای اصلاح طلبان تاکید کردند.
متن صحبت آیت الله سید محمد موسوی خوئینی  دبیرکل مجمع روحانیون مبارز با اعضای ستاد یاران میرحسین هاتف در پی می آید.

پرهیز طرفداران کاندیداهای اطلاح طلب از دور انحرافی جدل؛ رقیب کس دیگری است

پرهیز طرفداران کاندیداهای اطلاح طلب از دور انحرافی جدل؛ رقیب فرد دیگری است

بسم الله الرحمن الرحیم

مهندس موسوی وظیفه دانستند که به صحنه بیایند و در نتیجه آقای خاتمی هم رفتند
در زمینه فعالیت در این مقطع که انتخابات ریاست جمهوری در پیش است ، برخی از مشکلات جزئی است  و می توان از کنار آنها عبور کرد . فعلاً روی آنها حساسیت نشان ندهید ؛  ذهن و وقت خود را در گیر این اشکالات جزئی نکنید . وضعیتی پیش روی اصلاح طلبان است که اول قرار نبود این گونه باشد . اصلاح طلبان در طی ماهها مباحثه به یک نتیجه رسیده بودند و آن حضور آقای خاتمی بود و با نگاه تحلیلی و آماری مطمئن بودیم پیروزی با آقای خاتمی است . کار صحیح این بود که آقای خاتمی می ماند و بسیاری از نقشه ها برای خارج کردن انتخابات از مسیر صحیح نقش بر آب می شد و بسیاری از سحر و جادوها باطل می شد . ولی مهندس موسوی وظیفه دانستند که به صحنه بیایند و در نتیجه آقای خاتمی هم رفتند . اکنون این هنر اصلاح طلبان است که باید این وضعیت را به گونه ای مدیریت کنند که به نتیجه برسند . در این فعالیت ها ممکن است در بعضی ستادها رفتاری و حرکاتی با افراد حامی بشود و آنها دلسرد شوند، ولی افرادی که علاقمندند و در حال فعالیتند توجه کنند که الان شرایط گله نیست ، با این گونه برخورد ها دلسرد نشوید . هدف شخص نیست بلکه هدف پیروزی یک جریان است و تا آنجایی که می شود برنامه هایی را طراحی کنید و کارهایی را انجام دهید که با ستاد یا با افرادی که آنجا هستند اصطکاک نداشته باشید.

مهندس موسوی پاک و منزه وارد حکومت شد و پاک و منزه از حکومت و مسئولیت خارج شد

در مورد مهندس موسوی ، ایشان به لحاظ شخصیت فردی از جنبه های انسانی ، اخلاقی، معنوی و فکری ، انسانی فرهیخته ، خوب و قابل قبول در سطح عالی است. در رعایت حقوق دیگران چه در مسائل فردی و چه در جامعه و در ارتباط با حقوق شهروندی بسیار مقید و دقیق است . پاک و منزه وارد حکومت شد و پاک و منزه از حکومت و مسئولیت خارج شد . اخلاق دینی چیزی است که ما امروز خیلی خیلی به آن نیاز داریم . بعد از ۳۰ سال نیازمندیم به کسانی که وارد قدرت شوند و پاک و منزه وارد شوند و پاک و منزه خارج شوند . آقای خاتمی هم همین گونه هشت سال رئیس جمهور بود ، با همان احوال یعنی پاک و منزه و با صداقت وارد شد و همان گونه خارج شد . یکی از دلایل محبوبیت ایشان نزد مردم همین بود . البته ایشان جزو مدیران موفق بود ولی این شاخصه پاکی و صداقت ایشان برجسته بود و مردم اینها را خوب می فهمند . مَثَل این افراد مثل آن کسی است که از اولیاء  خدا بود و روی آب راه می رفت ولی پایش تر نمی شد . کسی که هشت سال در ریاست جمهوری است یا کسی که هشت سال در نخست وزیری باشد و وقتی خارج می شود پایش تر نشده باشد مصداق واقعی آن چیزی است که به صورت مَثَل آمده است ، به خصوص وقتی مقایسه می کنیم این افراد را با دیگران، می بینیم بعضی ها آب از فرق سرشان هم گذشته است .

دیدار جمعی از اعضای ستاد مرکزی یاران میرحسین موسوی، هاتف، با آیت الله سید محمد موسوی خوئینی

دیدار جمعی از اعضای ستاد مرکزی یاران میرحسین موسوی، هاتف، با آیت الله سید محمد موسوی خوئینی

شخصیت ایشان به گونه یی است که افراد لایق ، کاردان و خوب دور وی جمع می شوند

مهندس موسوی ،از جنبه مدیریتی، توانا و صبور هستند و در مقابل حوادث سنگین ، صبر و پر حوصلگی خود را از دست نمی دهند و دست به تصمیمات عجولانه واز روی دستپاچگی نمی زنند . ایشان بسیار با ظرفیت اند .  شخصیت ایشان به گونه یی است که افراد لایق ، کاردان و خوب دور وی جمع می شوند ، حال آنکه بعضی  این گونه نیستند و از نخبگان دعوت می کنند و آنها نمی آیند . او اگر از نخبه ترین افراد دعوت کند همه با او با رغبت کار می کنند . این امتیازی است که بعضی ها دارند و بعضی ها ندارند .

گاهی به ذهن بعضی  متبادر می شود هر کس که نسبت به وضع موجود رادیکال تر باشد اصلاح طلب تر است

و اما سؤال شما در رابطه با اصلاحات ، باید عرض کنم بحث اصلاحات در نظر بعضی از افراد تعریف روشنی ندارد . گاهی به ذهن بعضی  متبادر می شود هر کس که نسبت به وضع موجود رادیکال تر باشد اصلاح طلب تر است . من تقریباً دو هفته پیش در دیدار با عده یی از دوستان به بعضی از اصول اصلاحات اشاره کردم و توضیح دادم و الان توضیح کوتاه دیگری می دهم . اگر توجه کنید همه ما در حال تغییر هستیم « العالَم متغیر» ؛ دنیا در حال تغییر است ، همه گونه تغییر ، حال اگر کسی بخواهد در نقطه یی ثابت بماند از قافله  تغییرات عقب می ماند ولی کسی که با تغییرات همراه باشد موفق است .

باید تغییرات این ۳۰ سال را ببینیم ولی آقایان می خواهند  با مدیریت عهد قاجار کشور و حتی دنیا را می خواهند مدیریت کنند  !!!

ما نباید در اداره امور کشور چیزهایی را که ۳۰ سال پیش برای اداره کشور در آن زمان مهم بوده ولی آلان نیست به کار ببندیم . تغییرات این ۳۰ سال را ببینیم ؛ تغییرات جهانی ، تغییر نسل ، نرخ باسوادی و تعداد دانشجویان ؛ این  اتفاقات همه اش تغییر است ، تغییر در نرخ رشد جمعیت ، تغییر در سن متوسط جامعه و دهها وصدها تغییر  دیگر در داخل و در سطح جهانی . متناسب با این تغییرات مدیریت نیز باید تغییر کند . اصلاح طلب آن کسی است که با توجه و متناسب با  این تغییرات در مدیریت ایجاد تغییر کند . ولی آقایان با مدیریت عهد قاجار کشور و حتی دنیا را می خواهند مدیریت کنند  !!!

۳۰ سال است جمهوری اسلامی تأسیس شده است . ظرف ۲۶ سال همه آنهایی که دلسوخته انقلاب بودند مدیریت کردند و کشور را به نقطه ای رسانده بودند که کشور به سمت توسعه و پیشرفت در حرکت بود. ولی یک نفر بیاید و بگوید همه اینها غلط بوده است و آنها خائن ، خود باخته و دنیا طلب بوده اند و برگردیم به عقب . به جای آنکه به جلو حرکت کنند به عقب برگشتند و متأسفانه نام این عقبگرد را هم گذاشتند بازگشت به اصول انقلاب و بازگشت به خط امام .

دیدار جمعی از اعضای ستاد مرکزی یاران میرحسین موسوی، هاتف، با آیت الله سید محمد موسوی خوئینی

دیدار جمعی از اعضای ستاد مرکزی یاران میرحسین موسوی، هاتف، با آیت الله سید محمد موسوی خوئینی

امام سازمان مدیریت سابق را منحل نکردند

امام پس از پیروزی انقلاب ،حتی با همه فساد رژیم سابق ، سازمان مدیریت سابق را منحل نکردند بلکه در یک دسته از آنها و در شرایط آنها تغییر بوجود آوردند. پس از پیروزی انقلاب با همه بی اعتمادی به رژیم گذشته نیامدند از نو یک سیستم جدید اجرائی پایه گذاری کنند . امام ارتش را منحل نکرد که آن را اصلاح کرد . کسی بیاید و تمام ۲۶ سال دستاورد انقلاب را زیر سؤال ببرد و بگوید از نو شروع کنیم ! از کجا ؟با کدام تجربه ؟! با کدام تصمیم برخاسته از خرد جمعی ؟! کشور که موش آزمایشگاهی نیست .

برخی از این کارها مثل شروع کردن از نقطه صفر است . انگار کشور و جهان تجربه مدیرت نداشته است ، و این آقایان آمده اند که به جهان درس مدیریت بدهند .

اینکه یک نفر این گونه همه تجربه ها و تلاش همه خدمتگزاران انقلاب و کشور را نادیده بگیرد و کنار بزند همه چیز را آتش می زند و همه سرمایه ها را به باد می دهد . حداقل اصلاح این است که متناسب با تغییراتی که در کشورمان داریم روش هایمان را اصلاح کنیم . این می شود اصلاح طلبی در عمل .

آقای موسوی اصلاح طلب هستند

آقای موسوی از این جهت که به عقل تجربی تکیه می کنند اصلاح طلب هستند از این جهت که به خرد جمعی در مدیریت کشور تکیه می کنند یک اصلاح طلب هستند ،  از این جهت که ساختارهای نظام مدیریت برخاسته از تجربه بشری را حفظ می کنند و جاهایی را که لازم است تقویت می کنند ، یک اصلاح طلب هستند ، از این جهت که  از تجربه های بشری برای مدیریت کشور بهره می گیرند یک اصلاح طلب هستند . برای جابجایی یک نهاد باید خرد جمعی باشد نه تصمیم فردی . دنیا دنیای خرد جمعی است .

در حال حاضر آنقدر اخلاق ضربه خورده است که باید فردی بیاید که حقوق مردم را محترم بشمارد ، پاسدار اخلاق باشد ، حافظ کرامت افراد جامعه باشد و آقای موسوی این گونه است .

دیدار با آیت الله موسوی خوئینی ها

برای این که فعالیت شما تداوم داشته باشد به دنبال گسترش فرهنگ دینی باشید

اما برای اینکه فعالیت شما با عنوان دانشجو تداوم داشته باشد، چه پیش از انتخابات و چه بعد از انتخابات یا در زمان انتخابات، باید عرض کنم برای بادوام شدن کار جمع ، باید یک مجموعه دانشجوی مسلمان علاقمند و پایبند به دین ، در دانشگاه دنبال گسترش فرهنگ دینی باشند . الان همانند دوره دانشجویی امثال مرحوم مهندس بازرگان به همان اندازه نیاز به فعالیت دینی است . هیچ وقت نباید فعالیت عرصه سیاست را منهای فعالیت دینی و از آن جدا کنند . از پایگاه فعالیت دینی باید فعالیت سیاسی تان را سامان دهید . برنامه ها را طوری تنظیم کنید تا کارها در در جه اول در مسیر توسعه دینی باشد . از کم بودن نترسید . دنبال این باشید که دانشجوی متخلق به اخلاق دینی باشید . هر کسی را که جذب می کنید با این نیت جذب کنید . صرفاً دنبال فعالیت سیاسی نباشید . مقید بودن به نماز ، روزه ، تقوا ، اخلاق دینی و … را باید اصل قرار دهید . از تعداد کم نگران نباشید . نهضت امام  در اوایل آنقدر حامیانش در مقایسه با قدرت رژیم کم بود که نسبت آنرا در برابر رژیم نسبت مشت و سندان می گفتند .

ولی توکل ، ایمان و باور به خدا باعث شد تا امام  راسخ بماند و به تدریج نیروهای مؤمن را جذب کند و باور این چیزها خیلی برای دیگران سخت بود . جامعه و بویژه روحانیون قبل از هر چیزی امام را متخلق به اخلاق اسلامی و متدین و با تقوا می دانستند . یکی از دلایل شیفتگی یاران امام هم همین بود . از همین جا نقطه پیروزی شروع می شود شما اول فرزند اسلام و دین هستید . رفتار و اخلاق دینی را رعایت  کنید . کم نیستند دانشجویانی که این فضایل و اخلاق متعالی اسلامی را قبول دارند و اطرافتان جمع می شوند و محوریت شما را قبول می کنند ( از نظر دینی ) . در این گونه جوانان آدم های شجاع و کاردان و تحلیلگر هم پیدا می شوند . این جوانان  را آرام آرام رشد دهید . آدم های فهیم هر چقدر  باتقواتر باشند بهتر است خدا بیشتر کمک شان می کند . اگر اصل و محور کار را اسلام و دین خواهی قرار دهید ، از شکست هم مأیوس نمی شوید . تکلیف را به خوبی انجام دهید بقیه اش با خدا .

از رفتار صداوسیما پیداست  تصمیم متعالی بر این است که این آقا دوباره رئیس جمهور شود

و اما در مورد عملکرد صدا و سیما باید عرض کنم آن گونه که از شواهد و قرائن پیداست تصمیم متعالی بر این است که این آقا دوباره رئیس جمهور شود . این رفتار صدا و سیما همانند سال ۷۶ است که همه می خواستند فرد خاصی رئیس جمهور بشود و خدا نخواست . شما از صدا و سیمای حکومتی و تحت امر چه انتظاری دارید .

نه بر اساس قانون حقی برای مردم قائلند نه بر اساس شرع

آیت الله سید محمد موسوی خوئینی ها

آیت الله سید محمد موسوی خوئینی ها

ما در کشوری زندگی می کنیم که روزنامه یی فقط یک شماره از آن منتشر می شود ، حتی بدون اینکه در آن یک شماره مطلبی باشد که به گوشه ابروی آقایان بربخورد، تعطیلش می کنند . و بعداً ادعا می کنند که آزادی در کشور ما بیش از همه دنیاست ! حقوق شهروندان ضایع می شود و قانون شکنی هنجار شده است . نه بر اساس قانون حقی برای مردم قائلند نه بر اساس شرع . به حق مردم و حق شرعی مردم خسارت می زنند و حق آنان را زیر سؤال می برند . کسی هم نیست که به داد کسی برسد . ما باید آن مقداری که می توانیم تلاش کنیم برای تغییر وضع موجود . تلاش مان را با توکل به خدا انجام دهیم بقیه اش با خدا . حال اگر مهندس موسوی رئیس جمهور شد پیروزی است ، اگر هم نشد کار خود را انجام می دهیم و دوباره شروع می کنیم برای دور بعد مگر اینکه نفسمان را ببرند و زبان مان را قطع کنند .

به هیچ وجه اجازه داده نشود که بحث موسوی یا کروبی مطرح شود

اما در مورد نگرانی دوستان درمورد وجود دو کاندیدا در اردوگاه اصلاح طلبان ؛ شما نگران این مسئله نباشید. مسأله درجه اول تغییر این وضع و نجات کشور از مدیریت فعلی است . به هیچ وجه اجازه داده نشود که بحث موسوی یا کروبی مطرح شود .از آقای مهندس موسوی دفاع کنید ولی به آقای کروبی احترام بگذارید . اگر در بعضی از روزنامه های اصلاح طلب مهندس موسوی را تخریب می کنند به هیچ وجه شما مقابله به مثل نکنید. به جای جواب به دیگران به فکر این باشیم که چگونه پیام مهندس را به گوش مردم برسانیم و از هر راهی که می شود مهندس را تبلیغ کنیم . خواسته های مردم را به گوش ایشان برسانیم . اگر پول نداریم اگر رسانه نداریم باید از جان مایه گذاشت .ما مراقب خود باشیم بقیه اش با خدا است .

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.