تا نهضت پیژامه، یک اورتگای دیگر

عکس فارس۱. به تازگی در میان روئسای جمهوری کشورها لمپنیزم و ژنده پوشی جای خود را به اخلاص و ساده پوشی داده است. عکس های دیدار اوتگا با رهبری را که می دیدم واقعا شگفت زده شدم. این وضعیت یک مهمان در نزد رهبری جمهوری اسلامی ایران است؟ خدا را چه دیدی، چه بسا از فردا مد شد و رئیس جمهور قرقوزستان و کشور دوست و برادر قارقوزستان با لنگ و قطیفه و احیانا حوله به دیدار های رسمی شتافت. بالاخره زیادی خودمانی شدن این چیزهای رو دارد دیگر.

اما عکس آن مرد با پیراهنی آستین تا زده و چفیه ای بی ربط با قلیان و چایی نبات کامل تر نمی شود؟ عزیزی می گفت آن ها هم بر اساس طرف مقابل لباس می پوشند، همین اورتگا اگر به ملاقات بوش و بلر و مرکل برود کت شلوار آنچنانی می پوشد و مشروب به دست در ضیافت آنها شرکت می کند.
:: تیتر post از م.ف. دوربرگردون. بازتاب

کیم ایل جونگ رهبر کره شمالی۲. در میان اخبار تالم برانگیز خبر دیگری منتشر شد که جالب توجه است. بازتاب گزارش داد حال رهبر کره شمالی کیم جانگ ایل وخیم است. رهبری که برای ملتش دو چیز با ارزش باقی گذاشت: ترب سیاه و بمب هسته ای. کی بخیل است شاید حق مسلم کرویان بوده است.

گزارش سرزمین هنوز کشف نشده  فرزانه روستایی که بهمن ۱۳۸۴ در شرق منتشر شد اطلاعات جالبی درباره کره شمالی، این کشور اولترا فقیر می دهد: … کارگران مشاغل سخت روزانه ۹۰۰ گرم، مردم عادى ۷۰۰ گرم، بچه مدرسه اى ها ۶۰۰ گرم، کودکان ۴۰۰ تا ۳۰۰ گرم و بازنشسته ها روزانه ۳۰۰ گرم غلات و عمدتاً برنج دریافت مى کردند. براى حدود سه دهه توزیع گوشت در سبد خانوار تقریباً محذوف بود و به حدود یک کیلو براى دو سه نوبت در سال توزیع مى گردید. یکى از مناسبت هایى که گوشت توزیع مى شد، سالگرد تولد کیم ایل سونگ بود. لبنیات از سبد خانوار تقریباً محذوف بود و تمایل به مصرف گوشت و لبنیات نیازى بود که از ماوراى مرزها و از سوى امپریالیسم تشویق مى گردید. براى حدود سه دهه برنج، کلم، سس سویا و تربچه اصلى ترین غذاى مردم کره شمالى بود که براساس سهمیه بندى دولتى براساس PDS توزیع مى گردید. …. دوباره خوانی گزارش جالب است. کیم جونگ ایلدر ویکی پدیا

۳. . نگاهی به بازتاب انداخته بودم که چند تیتر تامل تر از بقیه تیترها بود: بررسی طرح‌های حمله به ایران، هم‌زمان با مانور آمریکا و اسرائیل… تجهیز سنی‌های عراق برای برقراری امنیت؟! …خبرهای دیگری هم بود که تامل برانگیزتر: جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: امروز انقلاب اسلامی ایران در شرایط بسیار حساسی قراردارد که شاید از دوران جنگ تحمیلی نیز حساس تر باشد. … امروز ۱۰ میلیون بسیجی سازمان یافته، ارتش و سپاه مقتدر و با تجربه؛ با قاطعیت و صلابت تمام آماده دفاع از ملت و کیان اسلامی بوده و تاآخرین قطره خون از این هدف مقدس عقب‌نشینی نخواهند کرد ….

به نظر می رسد که فضای تبلیغی علیه ایران در حال تقویت است هرچند که به دلیل شرایط منطقه تصور جنگ جدید بعید است. اول به دلیل این که با یک جنگ جدید توازن قدرت در منطقه بهم می ریزد و پازل قدرت از هم می پاشد. دوم این جنگ لعنتی کوفت کاری چه منافعی برای چه کسانی خواهد داشت؟ اگر امریکا شروع کننده آن باشد، آیا پیروزی جناح بوش در انتخابات سال بعد قطعی می شود؟ یا به فرض این که دوباره به حیات خلوت ایران، حزب الله حمله شود، چیزی جز اتفاقات سال گذشته متصور خواهد شد؟ بنابراین هرچند که این تبلیغات دفاعی و جنگ گاهی سینه به سینه مقابل هم می ایستند و لحن خشن به خود می گیرند، اما آغاز یک جنگ دیگر در این شرایط غیرواقعی تر و عیر منطقی تر می نماید. بله خوب اگر عمر دولت بوش کمی جوان تر بود، وضعیت گونه دیگری رغم می خورد.

دسته‌هادسته‌بندی نشده