دولتِ نور چشمی هفته ات مبارک

 ۱سی سال در چنگال قذافی ملعون. نهم شهریور برای من ۲ مناسب دارد یکی خیلی عزیز است و دیگری دردناک. نهم شهریور سالگرد ربودن امام موسی صدر پیشوای روشن بین و مخلص شیعیان به دست رژیم منفور لیبی است و امسال سی ام سالگرد این رخداد تلخ و دردناک. هر ساله به این مناسبت از سوی جنبش های مردمی و دوستدار امام رویدادهایی برگزار می شود که رسمی ترین آنها برنامه ای است که موسسه فرهنگی پژوهشی امام موسی صدر و دفتر جنبش امل در تهران مجری آن هستند.  

در ایران با همه تاکیدات امام خمینی و مراجع تقلید و رهبری بازهم دولت ها بر اساس  سیاسی کاری پیگری پرونده امام موسی صدر را  با تاخیر دنبال کرده اند و در یکی از آخرین و ننگ آور ترین آنها، نخست وزیر رژیم لیبی به دعوت دولت نهم و در بی خبری کامل به ایران آمد.

سی امین سالگرد ربودن امام موسی صدر امسال در «تالار ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه تهران» دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶  از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار می شود.¼br>  در دولت خاتمی، محمد علی ابطحی و در دولت احمدی نژاد مهدی چمران و در مجلس هفتم سعید ابوطالب مسئول پیگری این پرونده بوده اند اما چیزی که در نهایت دستگیر دوستداران و محبین امام موسی صدر شد، چیزی نبود غیر از چند سفر دل انگیز به لبنان و خاطرات تعامل با مردم آن دیار! که حتما تاثیر شگرفی بر مسافران داشته است! البته مشی خانواده امام موسی صدر در ایران هم که محافظه کارانه است خود محل نقد است.
:: پایگاه مرتبط: روایت صدر      :: فیلم های امام موسی صدر در گوگل ویدئو :: فیلم تولیدی خودم درباره امام موسی صدر
:: تمثیل نام موسی…. یادداشت مصطفی شوقی      :: از خواب گران خیز…. از وبلاگ کتیبه ::      … جایت خالی است بزرگوار … سنگ سنگ کوه های “جبل عامل” ۳۳ روز فریادت کردند ۳۳ شب نخوابیدند تا اثبات کنند رایحه عبایت را هنوز از شمال آفریقا دنبال خواهند کرد … سیب های “نبطیه” هنوز شمیم وجودت را به آسمان هدیه می دهند و زمزمه آسمانیان را می شنوند : ” و فی ظلمات اللیل یفتقد البدر …” از وبلاگ شمرلوژی حامد بهشتی

 شعار کلیدی: سابقاً: ما می توانیم ….  حالا: ما کردیم و شد!
۲.هفته دولت هم مانند تمام مناسبت های رسمی آغاز می شود و چندی بعد هم تمام. اما در همین ۲-۳ روزه کلی چیز دستگیر ما شده: خادم ترین دولت، فعال ترین دولت، پرکار ترین دولت، معتقدین ترین دولت و کلی ترین دولت دیگر که هنوز کشف نشده و به زودی عیان خواهد شد. حالا کاری نداریم که این ترین های روی دیگرش یعنی سایر دولت ها خاین ترین، منفعل ترین، کم کارترین و … بوده اند، حالا من که بخیل نیستم!
اما من یک مسئله مطرح می کنم، توضیحش با شما: کارمند/کارگری که در دولت های قبل ۲۵۰.۰۰۰ تومان حقوق می گرفته و با همان وضعیت ربوی بانکی اسلامی سابق ۱۲۰.۰۰۰ تومان اجاره می داده، الان ۳۲۰.۰۰۰ تومان در بهترین حالت ممکن است حقوق بگیرد و ۳۲۰.۰۰۰ تومان اجاره بدهد! به نظر شما اگر دولت نورچشمی نهم خادم نبود، وضع این کارگر زحمت کش بهتر نبود!
:: کامنت من درباره تحلیل جمعیت ایثاگران انقلاب اسلامی از عملکرد دولت در حوزه اقتصادی در سایت الف

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.