اقتدارگریان صداوسیما را قبضه کرده اند: احمدی‌نژاد ۲۰ دقیقه و میرحسین موسوی ۱۰۱ ثانیه فرصت دفاع دارند/ موسوی در برنامه شرکت نمی کنم

وقت اضافه و دوپینگ تلویزیون احمدی نژاد هم نمی تواند جلوی ریزش آشکار آرایش را بگیرد. صحبت های او در این وقت اضافه مانند گذشته تکراری بود و موجی از اتهامات بی اساس که به واقع مردم به حقیقت آن آگاهند را برای چندمین بار مطرح کرد. روشن است که این ۲۰ دقیقه آخرین بهانه را از دسته احمدی نژاد و اسلافش برای مظلوم نمایی گرفت. نکته قابل توجه دیگر این که تعداد زیادی از مردم در این ساعت در خیابان ها هستند و از آخرین ساعات تبلیغات بهره می گیرند. به نظر می رسد به یک مرحله ای شدن انتخابات بیش از پیش نزدیک شده ایم… اندی صبر، سحر نزدیک است

گزارش تصویری از طوفان مردم با اخلاص اصفهان در حمایت از خاتمی و میرحسین ، بدون دخالت فتوشاپ
پیامک جدید: یک شنبه ۲۴ خرداد، احمدی نژاد: من! میر حسین موسوی هستم، سندش هم موجوده

قبل از برنامه
اقتدارگریان با آشکار کردن ترس خود از پیروزی قطعی میرحسین موسوی در برابر امپراطوری دروغ و ناراستی، به محمود احمدی نژاد ۲۰ دقیقه وقت اضافی دادند. مهندس میرحسین موسوی نیز در واکنش به عدالت صداوسیمای دولتی اعلام کرد: در جواب بی عدالتی تبلیغاتی صداوسیما، در برنامه در نظر گرفته شده توسط صداوسیما شرکت نمی کند. به نظر می رسد اعطای این وقت به احمدی نژاد، اولین واکنش به نامه تاریخی هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب باشد.

10x25-5

بر اساس نظر اعلام شده به نمایندگان کاندیداها، میرحسین موسوی۱۰۱ ثانیه، محسن رضایی ۶۰ ثانیه، مهدی کروبی ۷۶ ثانیه و محمود احمدی‌نژاد۲۰ دقیقه فرصت دارند تا از خود دفاع کنند.  دادستان کل کشور در این باره گفت: تصمیمات کمیسیون تبلیغات صدا و سیما بدون حضور دادستان و یا نماینده قانونی وی اعتباری ندارد و به دو عضو دیگر این کمیسیون اعلام کرده بودیم که زمان در نظر گرفته شده برای کاندیداها باید برابر و یکسان باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب و با اشاره به تصمیم اخیر کمیسیون تبلیغات صدا وسیما گفت: کمیسیون تبلیغات صدا وسیما با حضور نماینده صدا وسیما، نماینده شورای نگهبان و نماینده دادستان کل کشور تشکیل می‌شود که محوریت جلسه‌ها برعهده نماینده دادستان است.
وی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون تبلیغات صدا وسیما که با هدف بررسی مناظره‌های صورت گرفته بین نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده بود، نماینده دادستان حضور نداشته است و به همین دلیل نه تنها برگزاری این جلسه رسمی نیست، بلکه مصوبات آن نیز از درجه اعتبار ساقط است.
دادستان کل کشور ادامه داد: پیش از این نیز به دو عضو دیگر این کمیسیون اعلام کرده بودیم که زمان در نظر گرفته شده برای کاندیداها باید برابر و یکسان باشد؛ از این رو اختصاص وقت به نامزدهای انتخابات به‌صورت نابرابر غیرقانونی است.

ستاد انتخابات صدا و سیما نظر خود را اعلام کرد. بر اساس نظر اعلام شده به نمایندگان کاندیداها، میرحسین موسوی۱۰۱ ثانیه، محسن رضایی ۶۰ ثانیه، مهدی کروبی ۷۶ ثانیه و محمود احمدی‌نژاد۲۰ دقیقه فرصت دارند تا از خود دفاع کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر ستاد انتخابات صدا وسیما پس از پایان جلسه امروز ستاد انتخابات صدا و سیما گفت: مطابق بند ۷ اصول برگزاری مناظره‌های تلویزیونی، وقت هر یک از نامزدهایی که غیاباَ در مناظره‌های تلویزیونی مورد نقد قرار گرفته و درخواست کتبی برای پاسخگویی داده‌اند، تعیین و به نمایندگان آنان اعلام شده است.
دانشور افزود: کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بعد از بازبینی دقیق شش مناظره تلویزیونی پخش شده در شبکه سوم سیما، زمان صحبت شده درباره هر یک از نامزدهای غایب را محاسبه و کتباَ به نمایندگان آنان اعلام کرده است که به مدت زمان اعلام شده می‌توانند پاسخگویی انتقادات وارده باشند.
به گفته دبیر ستاد انتخابات سازمان صدا وسیما، شیوه پاسخگویی نامزدها به صورت ضبطی و در دکور ثابت مناظره و زمان پخش آن ساعت ۲۲:۳۰ ازشبکه سه سیما خواهد بود.
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایلنا و به گفته بیژن زنگنه، نماینده ستاد میرحسین موسوی در صدا وسیما مدت زمان ۱۰۱ ثانیه برای دفاع به میرحسین موسوی اختصاص یافته است. همچنین به گفته شهرام گیل‌آبادی، نماینده ستاد محسن رضایی ۶۰ ثانیه زمان برای دفاع در اختیار محسن رضایی قرار گرفته است.
این گزارش می‌افزاید: جواد شمقدری نماینده ستاد محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد مدت زمان ۲۰ دقیقه به محمود احمدی‌نژاد برای دفاع از خود در صدا و سیما اختصاص یافته است. به مهدی کروبی نیز ۷۶ ثانیه زمان برای دفاع اختصاص یافته است.
بنا بر این گزارش کاندیداها موظفند دفاعیه خود را به صورت ضبط شده در دکور ثابت مناظره آماده کرده و جهت پخش در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه از صدا و سیما ارائه نمایند.
همچنین ترتیب پخش، به ترتیب انجام مناظره‌ها است و در ابتدا دفاعیه محمود احمدی‌نژاد، سپس دفاعیه مهدی کروبی و بعد دفاعیه محسن رضایی و در آخر دفاعیه میرحسین موسوی پخش می‌شود.
گفتنی است این موضوع با اعتراض نمایندگان کاندیداها مبنی بر جانبداری آشکار صدا و سیما از محمود احمدی‌نژاد روبرو شده است.

دسته‌هادسته‌بندی نشده