آن چه علی (ع) نبود؟ // آیا سناریو سازان هم‌نظر رهبری اند؟

ولایت علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی
ولایت علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی

ایام ولادت حضرت امیر المومنین، علی علیه السلام بر شما مبارک.  حتما در این سال ها درباره آنچه علی (ع) بود زیاد شنیده اید. بهتر است بازخوانی کنیم آنچه را که علی (ع) نبود.

علی، به قدرت اصالت نداد و قائل به اصالت حق بود.
علی، حق را مبنای عمل قرار داد و رابطه با دیگران را بر مبنای حق تنظیم کرد و نه بر اساس میزان ارادت و نزدیکی به خود.
علی، در حالی که بر حق بود، قدرت را زمانی قبول کرد که مردم بر او وارد شدند و قدرت را به مردم تحمیل نکرد.
علی، هرگز برای مخالفانش پرونده سازی نکرد.
علی، هرگز مخالفان و منتقدانش را بر منبر مسجد  و دارالخلافه، متهم نکرد و موجبات توهینشان را فراهم نساخت.

خدا ما را رهرو، علی که سلام خدا بر او باد، قرار دهد. حضرت امیر، علی (ع) در سفارش های مهمی به رهبران و زمامداران  جامعه تاکید می کنند: از پست ترین حالات زمامداران در نزد صالحان این است که گمان برند آنها دوستدار ستایش باشند، و کشوردارى آنان بر کبر و خودپسندى استوار باشد، … از گفتن حق، یا مشورت در عدالت خوددارى نکنید، زیرا خود را برتر از آنکه اشتباه کنم و از آن ایمن باشم نمى دانم

آقایان شورای نگهبان! آلت دست بازیگران سیاسی نشوید! انجمن حجتیه‌ای ها همه چیزتان را نابود کرده‌اند

در وفای عشق تو، مشهور خوبانم چو شمع

سایت فیلتر شده ی آینده، نظرات و دستورات صریح امام به اعضای شورای نگهبان را منتشر کرده است. فقط رهبری چون امام خمینی، می توانست این گونه استوار به آقایان تذکر دهد، خطر انجمن حجتیه را عیان سازد و مهمتر این که چه افق بلندی را برای حفظ قانون و جایگاه شورا روشن کند درحالی که حضرات آقایان در شورا چشم ها و گوشهای خودرا بسته اند. شورای نگهبان با دبیری چند دهه ای احمد جنتی، نشان داد که بعد از امام، به اصول و تذکرات جدی ایشان پایبند نبوده است و از چارچوب فکری امام خمینی عدول کرده است: دیده می‌شود که بعضی از آقایان محترم در مسائلی وارد می‌شوند که موجب وهن شورای نگهبان است.  فقهای محترم باید توجه داشته باشند که نباید در مسائلی که مورد درگیری هست، وارد شوند. از باب مثال در شان شورای نگهبان و حتی خود حضرت آقای خزعلی نیست که به افراد مختلف تندی کند. این که دیگر روشن است که روی منبر و یا هر کجا حرام است به مسلمانی نسبت کمونیستی داد. بر فرض که ایشان بگوید من نسبت ندادم ولی این را که معترفند که گفته اند: می‌گویند آقای سلامتی کمونیست است…آیا شخصی که می آید نزد فقهای شورای نگهبان و می گوید: اگر گناهی هم کرده‌ام توبه می‌کنم، راه درستی را رفته است یا کسی که روی منبر این توبه را به عنوان ضعف یک نماینده نقل می‌کند؟ بحث بر سر خوبی و بدی نمایندگان و سایر افراد نیست، بحث بر سر راه گناه و کج رفتن است. همه باید توجه کنیم که آلت دست بازیگران سیاسی نشویم. باید سعی شود آقایان به عنوان منبری پرخاشگری که تا این مرحله حاضر است پیش رود معرفی نشوند.

آیا سناریو سازان هم‌نظر رهبری اند؟

رهبری انقلاب امروز (۱۵ تیر، روز ولادت حضرت علی) ، بعد از مدت ها عتاب به معترضین انتخابات صحبت های منصفانه تری داشتند به ویژه آن جا که میان معترضین و دشمنان خط تمایزی کشیدند و سعی کردند همه را دوباره در خانواده انقلاب تعریف کنند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حال رای دادن
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، ۲۲ خرداد

ولی به نظرم جالب ترین بخش سخنرانی این باشد: گاهی ممکن است این رقابت داخل خانواده به عصبانیت هم کشیده شود اما این مسئله ربطی به بیگانگان ندارد… تصور نکنید که اگر شما از یک جریانی به خیال خود دفاع کردید و یا اسم برخی افراد را آوردید آن جریان به شما متمایل خواهد شد. ابداً چنین اتفاق نخواهد افتاد. این بخش از سخنان، بعد از گفت و گوی تلویزیونی علی لاریجانی، منطقی ترین صحبت سیاسی بعد از انتخابات است که از درون حاکمیت بیان می شود. فقط باید منتظر بود که برادر حسین شریعت مداری و اعاظم سناریو ساز از نوع رنگین و مخملین هم نظر رهبر انقلاب را دارند یا کماکان به دنبال اعتراف گیری، فیلم پرکنی و تدوین آنها، با شنودهای چهره های سیاسی هستند.

به واقع مردم و جناح های سیاسی ایران، هیچ احتیاجی به حمایت و دلسوزی دولت های غربی ندارند. حتی اگر این سخنان خیرخواهانه باشد، در ایران وارونه، همه چیز به پیچیده شدن ماجرا می انجامد نه حل شدن آن.  البته بدیهی است هر کشوری می تواند در هر موردی اظهار نظر کند دقیقا مثل فعالیت ها و رایزنی ها و نظرات  سیاسی ایران در عراق، لبنان، افغانستان و سایر کشورهای جهان، فقط در آن کشورها بعضا ظرفیت و آستانه تحمل به مراتب بیش است.

رسانه های ایرانی بعد از سانسور به دست رهبری می رسند!

بخش جالب دیگری از صحبت های رهبری آن جا بود که گفتند: معرفی مردم ایران در رسانه های امریکایی و اروپایی تحت سلطه صهیونیستها، به عنوان اغتشاش گر، اهانت به ملت است.  با این سخنان واضح، به نظر می رسد صداوسیمای جمهوری اسلامی و رسانه های دولتی به ویژه کیهان، ایران و جوان بعد از سانسوری ویژه به دست معظم له می رسد مگر این که رهبری این ها را رسانه های تحت سلطه آمریکا و صهیونیست ها بدانند. الله و اعلم

پی نوشت: کودتاچیان  نظامی هندوراس، رییس جمهوری قانونی آن کشور را تهدید به بازداشت کردند و وی را مسئول کشته شدن مردم دانستند. نمایندگان (وکیل الدوله ها) ی مجلس هشتم  و برخی مدیران نظامی- امنیتی هم طرحی آماده کردند تا مهندس موسوی به عنوان مسئول اعتراضات اخیر بازداشت شود. هرگونه همزاد پنداری با آن کودتاچیان  محکوم به حبس انفرادی است.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.