نگاهی به اعلام خطر مشترک شاگردان امام و فرماندهان جنگ: دفاع همچنان باقی است

در رسانه ها رسم است که در هر مناسبتی ویژه نامه ای منتشر و بعد آن موضوع به فراموشی سپرده می شود، جنگ و دفاع مقدس هم از همین مناسبت هاست که اکثر رسانه ها در سوم خرداد و آخر شهریور به یاد آن می افتند و بعد به فراموشی سپرده می شود تا نوبتی دیگر.
هفته نامه مثلث که به تازگی توسط سردار مصطفی آجرلو و روزنامه نگارانی جوان منشر می شود  و بعد از ۶-۵ شماره توانسته است جایگاهی میان مخاطبان پیدا کند اما شماره هشتم مثلت ویژه نامه ای دارد در باب جنگ تحمیلی که بر خلاف چنین ویژه نامه هایی، پیامی خاص و ویژه دارد: عده ای که در جنگ نبودند حال راوی جنگ شده اند؛ صادقانه بگویند در جنگ نبودیم.
دردناک  است که پیش از این،  دوست داران انقلاب اسلامی و امام راحل همواره اعلام می کردند: جریانی که در دوران مبارزات انقلاب، مقابل امام و حرکت عظیم مردم بود امروز مدعی انقلابی گری و خط امام است.
چه شده است که به فاصله ۲۰ سال پس از دوران پر افتخار امام خمینی که اخلاق و راستی از ویژگی های آن بود،  در این دو حوزه حساس و تاثیر گذار، عملیات پاک سازی و مصادره با شدتی شگفت آور آغاز شده است؟

این چه جریانی است که برای اهداف خود نه تنها از جنگ و دفاع مقدس که از اندیشه های امام و به تازگی هم بیت امام چنین بی مهابا می گذرد و هیچ ابایی ندارد؟ چرا شاگردان و نزدیکان امام و فرماندهان دفاع مقدس، برای این این جریان هر یک از موضع خود اعلام خطر می کنند.

عده ای که در جنگ نبودند حال راوی جنگ شده اند؛ صادقانه بگویند در جنگ نبودیم

هفته نامه مثلت البته این پیام را از زبان محمدباقر قالیباف فرمانده پیشین، شهردار فعلی و منتقد اصولگرایی به سبک احمدی نژاد به مخاطبان می رساند. قالیباف می گوید: وقتی ما به گذشته اینها نگاه می کنیم، می بینیم هیچ انسی با فرهنگ جهادی و دوران دفاع مقدس نداشتند و در آن دوران نبودند. ولی امروز در شرایطی قرار گرفتند که می خواهند یک کاریکاتور از فرهنگ دفاع مقدس نشان دهند و روایت دیگری با واقعیتی که در آن دوران بوده ارایه دهند. این آدم می گوید که من در جنگ بوده ام و من همان هستم که از جنگ روایت درست دارد. این تقلبی است، این جنس واقعی نیست. این گروه بیشترین ضربه را به این فرهنگ می زنند.
محسن رضایی فرمانده سابق سپاه نیز در این هفته نامه، چنین پیامی را به زبانی دیگربیان می کند: نفرات اصلی جنگ امروز در حاشیه هستند و نفرات رده های چندم از آنها استفاده می کنند برای کار درجه چندم سیاسی. آن هایی که جنگ را مدیریت می کردند و صاحب فکر و برنامه بودند هیچ گاه در این ۳۰ سال یک میدان واقعی به آنها داده نشد.

کسانی که اصلا در انقلاب نبودند، اندیشه ها، فرزندان امام و انقلاب را کنار می زنند

حضرت آیت الله شیخ یوسف صانعی شاگرد حضرت امام و از نزدیکان بیت ایشان در این خصوص تاکید دارند: نشود کار به جایی برسد عده ای که اصلادر انقلاب نبوده اند، آن هایی که با امام مخالف بوده اند، آن هایی که می گفتند گلوله با استخوان سینه چه ارتباطی دارد؟ روی کار بیایند و فرزندان امام و انقلاب کنار زده شوند. نشود کار به جایی برسد که افرادی که امام(ره) کوچک ترین پستی به آن ها نداد و کوچک ترین اشاره ای در نظام و انقلاب به آن ها نشده، خدای ناخواسته، مسئولیت ها را در اختیار بگیرند.
سیدعلی اکبر موسوی محتشمی پور نیز در سخنرانی که به مناسبت قیام ۱۵ خرداد در حسینیه اعظم اصفهان در سال ۱۳۸۷ انجام داد در بیان شرایط امروز گفت:   آیا این مظلومیت انقلاب و امام نیست که تمام کسانی که همراه امام بودند کنار روند و مجموعه ای که یک روز هم با انقلاب و امام نبودند بیایند و داعیه دار و مفسر انقلاب اسلامی شوند و افکار خود را به نام افکار امام به جوانان القا کنند درحالی که یک ذره به تفکر امام ایمان نداشته و ندارند و نخواهند داشت.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: امروز افرادی مطرح می کنند که باید دیگر بساط جماران برچیده شود، وقتی از آن ها می پرسیم منظور برچیدن خانه امام است یا حسینیه جماران می گویند خیر! منظور این است که بساط افرادی که از یاران امام بودند و هر وقت اشکالی می بینند، اشکال تراشی می کنند و فضای جامعه رابه زمان امام می برند باید برچیده شود. می گویند کسانی که امام را درک کرده اند و اندیشه امام را می دانند باید بساطشان جمع شود. ولی بدانید ای مقدس نماها و ای متحجرین که اگر امروز پایگاه و شخصیت و کرامت ظاهری دارید همه از پر قبای آن پیر عارف است وگرنه در زمان شاه که بودید؟ و چگونه با شما صحبت می شد؟ و امروز اینگونه عزت پیدا کرده اید و عزت امروز شما به خاطر امام، انقلاب و این مردم است.
علی اکبر محتشمی پور تاکید دارد:این توهین های زیادی که بر علیه نوه حضرت امام در روزنامه ها، نشریات و سایت ها مطرح کردند به خاطر همین اعتقاد است که باید بساط جماران برچیده شود و امروز من، شما و همه آحاد مردم مسئولیم .
سئوال این است این جریان خطرناک که تاکنون ۲ پایه اصلی جمهوری اسلامی یعنی اندیشه های امام و ارزش های دوران دفاع مقدس را هدف گرفته، تا کجا امکان پیش روی خواهد داشت؟

بازخوردها: روزنامه حیات نو PDF روزنامه سایت بنیان

دسته‌هادسته‌بندی نشده