علی و حق

رسول خداصلی الله علیه وآله در روز غدیر چنین فرمود: …فقال: ایهاالناس من اولی بالمؤمنین من انفسهم؟ قالوا: الله اعلم و رسوله اعلم، قال: ان الله مولای و انا مولی المؤمنین و انا اولی بهم من انفسهم فمن کنت مولاه فعلی  مولاه… اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و احب من احبه وابغض من ابغضه و انصر من نصره واخذل من خذله و ادرالحق معه حیث دار

عید غدیر فرصتی است که بیش از گذشته به سیره امیرالمومنین توجه کنیم. یکی از نکات قابل توجه «حق»  است و از آن جا که به فرموده نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) علی با حق است و حق با علی، می توانیم با رجوع به سیره ایشان رستگار شویم. از سوی دیگر با شرایط پیچیده و مه آلود کشور شناختن حق بیش از هر چیز لازم است. یکی از آفت های دین رسانه ای این است که علما و خطبا به جای آن که نگاه به وظیفه ی خود کنند سخنانی می گویند تا بیشتر در رسانه های منتشر شود. چنین است که به جای نشستن معیار حق، معیار می شود پوشش اخبار در رسانه ها : احمد خاتمی: خوشبین بودن به رسانه های بیگانه، آب به آسیاب رسانه های بیگانه ریختن و خوراک برای رسانه های بیگانه فراهم کردن خیانت به نظام اسلامی است.

به عبارت ساده تر این تفکر می گوید: به جای این که ببینید حق چیست به دنبال تحقیق آن باشید، ببینید ما چه می گوییم و چه می کنیم و دیگران حتماً (سایر رسانه ها) دروغ می گویند، چون بیگانه اند و دشمن. ما همانا حق مطلقیم و دیگران همانا تاریکی مطلق. این تفکر نمی گوید معیار حق چیست می گوید معیار حق، عملکرد ماست. ببینید ما چه می کنیم همان حق است و غیر آن باطل.

خدا به همه ما روشن بینی و توان شناخت حق را بدهد.

همزمان با این ایام پربرکت سایت یاران امام موسی صدر نیز آغاز به کار کرده است. این سایت پیشتر در حدود یک سال و اندی به صورت وبلاگ فعال بود و با همت یاران امام موسی صدر به صورت سایت درآمده است. از نکات جالب آن روزشمار غفلت است که نشان دهنده روزهای ربایش امام موسی صدر به دست معمر قذافی دیکتاتور انقلابی لیبی است.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.