حیات نو؛ اولین قربانی وحدت فرمایشی

هنوز مدتی از صدور دستور وحدت نگذشته که حیات نو اولین قربانی آن شد و سایت آینده هم به جرم توهین به رییس جمهور فیلتر! به نظر می رسد باید وحدت را همان خواست حاکمیت تعبیر کرد. حیات نو در میان مطبوعات اصلاح طلب به ارزش گرایی شهره است و توقیف آن نشان دهنده این است که دیگر تحمل هیچ منتقد دلسوزی وجود ندارد. به قول آقای هاشمی گوش شنوایی برای نقد سازنده وجود ندارد.

از نکات جالب این توقیف، می توان به انتشار خبر آن توسط سایت فارس ارگان جریان اقتدارگرا قبل از ابلاغ رسمی به روزنامه حیات نو اشاره کرد.

از لطایف توقیف دردناک حیات نو این که، شعر آخرین شماره اش، قطعه به یادماندنی قیصر امین پور بود. به حمید قزوینی سردبیر ارجمند روزنامه گفتم، شعر آخر را سهوی با توقیف ست کرده اید یا سهودی: سراپا اگر زرد و پژمرده ایم      ولی دل به پاییز نسپرده ایم

تیتر روزنامه: به کسی رای دهید که صداقت دارد
تیتر روزنامه: به کسی رای دهید که صداقت دارد
عصر روز توقیف روزنامه حیات نو؛ هادی خامنه ای در میان اعضای روزنامه

سید هادی خامنه‌ای: از روی نفهمی مطبوعات را توقیف می‌کنند

سید هادی خامنه‌ای با اشاره به نسل‌های تربیت‌شده روزنامه‌نگار در مقاطع مختلف در روزنامه‌های منتسب به او تاکید کرد: این تجربه‌ای برای شما و نسل امروز روزنامه‌نگار بود تا بتوانید در راه حفظ ارزش‌ها و اعتقادات و مطالباتتان پایدارتر بمانید. با توقیف یک روزنامه دنیا به آخر نمی‌رسد هر چقدر تعداد مطبوعات کم شود بر تعداد سایت‌ها، وبلاگ‌ها و رونق‌ گرفتن فضای مجازی افزوده خواهد شد و البته باید بگویم با توقیف روزنامه‌ها خواسته یا ناخواسته مخاطبین ماهواره‌ها بیشتر خواهند شد تا افکار عمومی بتواند اخبار و اطلاعات را دریافت کند. اگر کسانی در میان مسئولین و ممیزین باشند که به قول خود قصد دارد تا با تهاجم سیاسی و تهاجم فرهنگی مخالفت کنند اتفاقا باید کمک می‌کردند تا مطبوعات باقی بمانند لذا یا از روی نفهمی و یا عامدانه بانیان این حرکت‌ها به رشد جامعه و تعالی فکری و فرهنگی جامعه کمکی نمی‌کنند.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.