محرم الحرام، محرم الحلال شد؛ عاشورای خونین تهران

اتفاقات هولناکی در پیش است که عاشورای خونین تهران کاتالیزور آن بود. برخوردهای خشونت بار بین مردم و نیروهای امنیتی در تهران، سناریو سازی تلویزیون دولتی ایران و قلب واقعیت روی داده در تهران و دروغ پردازی در نسبت دادن بی حرمتی  به واقعه عظیم عاشورا توسط مردم معترض که حتی مرغ پخته هم آن را باور نمی کند از سویی و طبق پیش بینی ها،  بازداشت های گسترده فعالان سیاسی و حقوق بشر، عماد باقی، دکتر باقریان، بهزادیان نژاد، بهشتی شیرازی، مرتضی حاجی و … نشان می دهد که حوادث هولناکی در پیش است که بازداشت میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی می تواند بخشی از آن باشد.

بیایید حوادث چند روز اخیر ایران را مرور کنیم:  ۱. حوداث بعد از دفن آقای منتظری و حمله به حسینیه و دفتر ایشان.  ۲. حمله به دفتر آیت الله صانعی  ۳. لغو مراسمات بزرگداشت یاد آیت الله منتظری ۴. به خشونت کشیده شدن مراسم یادبود معظم له. ۵. درگیری های روز تاسوعا بین مردم و نیروهای امنیتی ۶. حمله نیروهای لباس شخصی (!) و هتک حرمت بیت امام در جماران و لغو سخنرانی سالانه سید محمد خاتمی به مناسبت بزرگ داشت قیام عاشورا. ۷. حمله نیروهای لباس شخصی (!) و فشار پلیس  و در نهایت تعطیلی مراسم عزاداری در دارالزهراء ۸. به خشونت کشیدن حضور مسالمت آمیز مردم در روز عاشوا و به مقابله برخواستن مردمی که خود را مظلوم دیده بودند و قتل تاکنون ۸ نفر  و مجروح و بازداشت شدن عده بسیار زیادی در این ماه حرام.

حجم و گستردگی خشونت های روز عاشورا بین مردم و نیروهای امنیتی( یگان ویژه، بسیج و لباس شخصی ها)  نشان داد که جریان اقتدارگرا به دنبال آرام کردن فضا نیست و کماکان به دنبال بحران سازی و تهییج افکار عمومی است. چهره های افراطی که روزی برای رای نیاورن سید محمد خاتمی در جمعه حماسی ۲ خرداد ۱۳۷۶ آن کارناوال منحوس را راه انداختند هیچ ابایی ندارند که در عاشورای ۱۳۸۸ با سوء استفاده از عقاید پاک جوانان بسیجی و تهییج آنان، عاشورایی خونین به راه بیندازند و مخالفین خود را به جرم بی حرمتی به عاشورا از صحنه روزگار حذف کنند.

در نظر افراط گرایان اقتدار گرا که روزی در کهریزک آن جنایت ها را مرتکب می شوند (که حتی صدای رهبری را هم درآورد) و مطمئن هستند که با گرفتن ۲-۳ گروهبان و ستوان می توانند قضایا را به فراموشی بسپارند، اشکالی ندارد که محرم الحرام، محرم الحلال شود.

هزینه اشتباه اقتدارگرایان و افزایش فشار ها به نظام ایران، شرایط بغرنجی را برای حاکمیت رغم زده است که تصمیم گیری آن ها را سخت می کند.

اتفاقات و درگیری های چندساله اخیر نشان داده است، هرگاه خشونت به اوج خود رسیده است، یا زمینه برای گفت و گوی طرفین درگیر فراهم شده است یا فضای امنیتی تشدید .

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

 پی نوشت:  بازداشت ابراهیم یزدی آیا نتیجه ای غیر از مطرح و چهره شدن این پیرمرد دارد؟

گزارش تصویری منحصر به فرد و با کیفیت  اشپیگل از وقایع عاشورای تهران یک گزارش تصویری دیگر

وقتی نظامیان خود را در جایگاه فقیهان می بینند: معاون فیروز آبادی: تجمع کنندگان مرتد و ملحد هستند

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.