هدف از اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی: تحریک احساسات

اخلال در سخنرانی سید حسن خمینی و پخش تلویزیون آن، نشان می دهد که ستاد بحران اقتدارگرایان به دنبال آن است در آستانه ۲۲ خرداد و سالگرد انتخابات عظیم سال گذشته، موجی از درگیری و خشونت خیابانی را به راه بیندازد. اقتدارگرایان می دانستند که احتیاج به یک کاتالیزور برای شعله ور کردن احساسات مردم دارند و اخلال در مراسم و حواشی آن بهترین محرک است. آنها آرزوی خردادی خونبار دارند.

پیش بینی امام در مورد اهل بیتش، صحیفه امام، ج۱۷، ص ۹۰: احتمال قوی می دهم که پس از من برای انتقامجویی از من به بعض نزدیکان و دوستانم تهمتها که من آنها را ناروا می دانم بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیانا به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند.
و اکنون در حیات من گفتگوها و زمزمه هایی به گوش می خورد که احتمال فوق را قوی تر می کند. لهذا من احساس وظیفه شرعیه نمودم برای رفع ظلم و تهمت نظر خود را نزد ملت عزیز اظهار کنم که از قبل من در این خصوص تقصیری نباشد. یکی از آنان که بیش از همه احتمال انتقامجویی از من درباره او می رود احمد خمینی فرزند اینجانب است .

اینجانب در پیشگاه مقدس حق شهادت می دهم که از اول انقلاب تا کنون و از پیش از انقلاب در زمانی که وارد این نحو مسائل سیاسی شده است از او رفتار یا گفتاری که برخلاف مسیر انقلاب اسلامی ایران باشد ندیده ام و در تمام مراحل از انقلاب پشتیبانی نموده و در مرحله پیروزی شکوهمند انقلاب معین و کمک کار من بوده و است و کاری که بر خلاف نظر من است انجام نمی دهد و در امور مربوطه چه در اعلامیه ها یا ارشادها بدون مراجعه به من تصرف و دخالتی نمی کند حتی در الفاظ اعلامیه ها بدون مراجعه دخالت نمی کند. و اگر در امری نظری دارد تذکر می دهد که تذکراتش نیز صادقانه و برخلاف مسیر انقلاب و مصلحت نیست و من اگر تذکراتش را نپذیرفتم تخلف از قول من نمی کند و من نیز اگر حرفش را صحیح دیدم قبول می کنم و امیدوارم حرف صحیح را از همه کس قبول کنم.»

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.