!بازی جدید قذافی این بار با اتحادیه عرب: شیعیان را متقاعد کنید، امام موسی صدر به ایتالیا رفت

یک مقام مسئول لیبی فاش کرد که “معمر قذافی ” رهبر لیبی اطلاعات و اسناد مهمی را در رابطه با ربوده شدن امام موسی صدر به اتحادیه عرب تحویل داده است. روزنامه “الشرق الأوسط ” به نقل از این مقام لیبی که خواست نامش فاش نشود، نوشت که قذافی از “عمرو موسی ” دبیرکل اتحادیه عرب خواسته است تا شیعیان لبنان را به همسو شدن با تلاش‌های لیبی درباره ربوده شدن امام موسی صدر متقاعد کند.

به نوشته این روزنامه عمرو موسی پرونده اطلاعات محتوی تعدادی از اسناد مهم که لیبی آن را بخش جدایی‌ناپذیر از قضیه امام موسی صدر می‌داند، از مسئولان لیبی تحویل گرفته است.

بنابر این گزارش این پرونده نسخه‌ای از تحقیقاتی است که مسئولان لیبی برای روش شدن حقایق مربوط به ربوده شدن امام موسی صدر و حوادث پیش از ربوده شدن وی انجام داده‌‌اند و در این تحقیقات آمده است !!! که ایشان به طور داوطلبانه !!و بدون هیچ اجباری لیبی را به قصد رم پایتخت ایتالیا ترک کرده است!!! و پس از آن ناپدیده شده است.

به نوشته این روزنامه قذافی با پیشنهاد عمرو موسی درباره مسئله امام موسی صدر موافق است و هفته گذشته نیز عمرو موسی طی سفری به لبنان با مسئولان این کشور از جمله “نبیه بری ” رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش قذافی که ریاست دوره‌ای اجلاس عربی را بر عهده دارد میخواهد از این جایگاه برای حل و فصل اختلافات با شیعیان در لبنان استفاده ‌کند. این در حالی است که برخی منابع نزدیک به شیعیان در لبنان به الشرق الأوسط گفتند که بیشتر رهبران شیعی لبنان با میانجی‌گری عمرو موسی در این قضیه مخالف هستند زیرا وی نیز همان موضع لیبی برای شانه‌خالی کردن از مسئولیت سرنوشت امام موسی صدر را دارد.

امام موسی صدر در تاریخ بیست و پنجم آگوست ۱۹۷۸ (شهریور۱۳۵۷) همراه با دو نفر به نام‌های شیخ “محمد یعقوب ” و “عباس بدر الدین ” سردبیر خبرگزاری لبنان وارد لیبی شد.  بر اساس مدارک مستند حقوقی منتشر شده در دادگاه های لبنان و ایتالیا، امام موسی صدر توسط حکومت معمر قذافی ربوده شد و هیچ گاه لیبی را به مقصد ایتالیا ترک نکرد.

دسته‌هادسته‌بندی نشده