شیخ عبدالکریم حائری تبسمی کرده و فرمودند به آقا روح الله بگویید در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

حدیث سرو از معدود برنامه های موثر صداوسیما در شناخت چهره های بی پیرایش عالم دیانت است. حدیث سرو در کنار برنامه معرفت که با مدتی است با  مصاحبه با  فیلسوف پاک ضمیر دکتر غلام حسین ابراهیمی دینانی پخش می شود فرصتی فراهم می کند تا با بزرگان عرفان و دیانت ایران زمین بیشتر آشنا شویم.

شنبه شب حدیث سرو به معرفی شیخ بهاری از عرفای همدان پرداخت و در این برنامه استاد فاطمی نیا با لهجه ی شیرین خود خاطره شگرف از روحیات حضرت امام و آشیخ عبدالکریم حائری نقل کرد که بسیار شنیدنی بود.

استاد چنین گفت: امام خمینی شعری داشتند بدین مظمون که بعله از دانه انگور می خواهم تسبیحی بسازم و با آن استخاره کنم تا اگر خوب آمد به میخانه بروم. فلانی شعر را گرفت و نزد حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری سخن برد که ببینید آقای روح الله شما چه شعری می گوید و به قول امروزی ها ترکانده است. حاج شیخ سئوال کردند مضمون شعر چیست. فلانی گفت بعله شعر در باب این است که « از دانه انگور می خواهم تسبیحی بسازم و با آن استخاره کنم تا اگر خوب آمد به میخانه بروم».  حاج شیخ عبدالکریم تبسمی کردند و گفتند به آقا روح الله بگویید در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.