بازتاب سخنرانی سیدحسن نصرالله و بیگانگی سیاسی ایران و جهان عرب

بازتاب مطلب در سایت آینده / چند روزی است فضای مجازی پر است از واکنش ها به سخنرانی  سید حسن نصرالله: «… شاید منظور، ایران باشد اما در ایران امروز چیزی به نام پارسی‌سازی یا تمدن پارسی پیدا نمی‌شود. آنچه در ایران هست تمدن اسلامی است. آنچه در ایران هست دین محمد عرب هاشمی مکی قریشی تهامی مضری [اشاره به نسب عربی و اجداد پیامبر اسلام] است و بنیانگذار جمهوری اسلامی پدر در پدر عرب بوده و فرزند پیامبر خدا محمد است که درود خداوند بر او و خاندانش باد. امروز رهبر در جمهوری اسلامی، امام سید خامنه‌ای قریشی هاشمی، فرزند پیامبر خدا و فرزند علی‌بن ابی‌طالب و فاطمه زهراست که عرب بودند.»

کسانی که این سخنان را منتشر ساخته اند ظاهرا نمی دانستند که سید حسن سالیان متمادی در ایران  زندگی و تحصیل کرده است و در این ایام با بسیاری از اهل فرهنگ و هنر و روشنفکران از نزدیک آشنایی داشته و دوستی پایدار دارد که شاید شناخته شده ترین آنها سید محمد خاتمی باشد. طبیعی است که در رهگذر این پیشنیه، وی شناخت کامل و جامعی از تمدن ایران و خدمات متقابل ایران به اسلام داشته باشد.

معتقدم  این صحبت های سید حسن می شد با ادبیات بهتری بیان شود تا در مقابل هجمه اعراب به ایران ، جواب خوبی باشد و در ایران حساسیت بر نینگیزد، اما مقصود و پیام سخنرانی،  همان چیزی است که در منابر تهران هم ذکر آن می رود و با طرح مکتب ایرانی دوباره بر سر زبان ها افتاد. به هرحال فضای این صحبت ها، فضای سیاسی ضد ایرانی جهان عرب جاهلی است و این بازتاب ها نشان داد که برغم افزایش رسانه ها و ارتباطات کماکان ایرانیان و اعراب با فضای سیاسی و فرهنگی یکدیگر بیگانه اند.

لاریجانی : “مکتب ایرانی” انحرافی است

متن کامل سخنرانی در سایت المنار: الیوم فی إیران لا یوجد شیء اسمه تفریس ولا حضاره فارسیه، الموجود فی إیران الحضاره الإسلامیه، الموجود فی إیران هو دین محمد العربی الهاشمی المکی القَرَشِی التُّهامی المُضَری، ومؤسس الجمهوریه الإسلامیه هو عربی ا…بن عربی ابن رسول الله محمد صلّى الله علیه وآله وسلّم، والمرشد الأعلى فی الجمهوریه الإسلامیه الیوم سماحه الإمام السید الخامنئی قَرَشِی هاشمی ابن رسول الله ابن علی ابن أبی طالب وفاطمه الزهراء وهؤلاء عرب.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.