مجلس مولوکانه

۱. اگر حق رای مردم را محترم ندارند، اگر بخواهند از این راه آنان را خفه کنند، شکی نیست که این صدا، دیر یا زود از راه خشونت رخ خواهد نمود و ما نیز مانند ممالک دیگر به دور باطلی از سرکوب و شورش، خواهیم افتاد و تا ابد این دور رهایی نخواهیم یافت. توماس جفرسون
در همان سال (۱۳۴۳) منصور با همکاری هویدا و گروهی کوچک از اعضای اولیه «کانون مترقی» (حزب ایران نوین) سیاه ای از کاندیداهای حزب را برای انتخابات آتی مجلس تدارک کردند. سپس کمیته ای متشکل از علم و منصور و نماینده ای از ساواک ترکیب مجلس آینده را به بحث گذاشتند… حتی ترکیب رهبری آینده مجلس نیز به همین ترتیب تعیین شد. سرانجام سیاه ی نمایندگان مجلس آتی تهیه شد و برای تایید نهایی به «شرف عرض»! رسید. پس از تایید شاه، تمامی این کاندیداها در انتخابات آزاد بعدی به نمایندگی مجلس برگزیده شدند!! کتاب معمای هویدا، دکتر عباس میلانی

۲. آخر بهمن برای ما یادآور خاطره شهادت عموی بزرگوارم سیدجمال است که در روی اروند موقعی که به فاو می رفت هدف قرار گرفت و به فیض شهادت رسید. لبخند همیشگی و مهربانی و حسن خلقش مثال زدنی بود. خدا ایشان و ما را با اجداد طاهرین مان محشور نماید.
پیوند مرتبط: فیلمبردار جنگی

۳. شهدائنا، عظمائنا: حاج رضوان بزرگ، در سال روز ترور رفیق حریری، ترور شد و به شهادت رسید.  عماد مغنیه که آموزش های خود را در جنبش فتح دیده بود در آموزش نیروهای سپاه در سال های ابتدایی جنگ نقش موثری داشت و تعداد زیادی از نیروهای اطلاعات و عملیات سپاه را تربیت کرد. در حالی که در آن سال ها اندکی بیش از ۲۰ سال داشت.
جالب این که اسراییلی ها از ترس تبعات، مسئولیت این ترور را نپذیرفتند و نتوانستند حلاوت این ترور را بچشند. این ترور فی الواقع در عرصه نظامی و امنیتی کار بزرگی بود و اسراییل بین حلاوت و درامان ماندن از تبعات آن، دومی را انتخاب کرد. مراسم تشعیع امروز که  همراه با سالگرد ترور رفیق حریری است، فضای سیاسی لبنان را تحت تاثیر شدید قرار می دهد. یاد گفته شهید مظلوم تاریخ معاصر ایران، دکتر بهشتی افتادم که می گفت: بکشید ما را بیدارتر می شویم.
بیانیه رسمی حزب الله (عربی) عکس عماد مغنیه با کیفیت خوب   صفحات زندگی مغنیه تا سال‌ها بسته می‌ماند: علی منتظری

۴. دکتر یزدی در کتاب آخرین تلاش ها در آخرین روزها، خاطره ذکر کرده که برای دوستداران امام موسی صدر جالب است:
امام موسی صدر، شهید دکتر چمران، شهید دکتر مفتح، دکتر ابراهیم یزدی و برخی دیگر  به دنبال ایجاد دانشگاه اسلامی در لبنان بودند که بعد از طرح و مطالعات  زمینی هم در بعلبک خریداری شد که با ربودن امام صدر توسط حکومت جنایت کار قذافی ملعون به فراموشی سپرده شد.
این خاطره گویاست که امام صدر نقش اصلی را در تاسیس این دانشگاه داشته است و امام چه اهمیت ویژه ای برای آموزش عالی قایل بوده اند.
– انقلاب اسلامی به قلم امام موسی صدر، لوموند ۱شهریور۱۳۵۷

۵. سایت هتاک نوسازی که از سایت های حامی دولت مهرورز و نوکر مردم بود بعد از بی ادبی نسبت به بیت امام بالاخره مسدود شد. شایان ذکر است این سرعت عمل در مقایسه با انتقاد سایت ها از اعضای  دولت، مانند سرعت شلمان لاکپشت می مانست. سال گذشته که دوستان تصاویر و فیلم حضور مشایی در مجلس رقص را منتشر کردند همان شب، هم بازداشت شدند هم فیلتر!
تابناک:  راز تخریب سید حسن خمینی، جاوید قربان اوغلی    پنج آسیب در راه انقلاب ؛‌ سیدحسن خمینی
آیت الله صانعی خطاب به سیدحسن خمینی:  شما حجتی برای حفظ نظام اسلامی و دست آورد بزرگ آن که همان حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش(جمهوری اسلامی)  هستید

دسته‌هادسته‌بندی نشده