ما را رها کنید در این رنج بی حساب

ایام تلخی است. تا پیش از اتفاقات اخیر گمانم بود امام موسی صدر مظلوم است، اما حوادثی که با نام اصول و اصولگرایی حادث شد، واضح کرد که در ایران وعصر جمهوری اسلامی، کماکان امام خمینی و اندیشه اش و منطق روشن بینی و عقل گرایی محکوم به تحمل توهین و افترا و ظلم و ترور است.

مقاله سراسر توهین آمیز سایت منتسب به رحیم مشاعی، معاون احمدی نژاد بعد از آن که واکنش های متفاوت برجای گذاشت و مسبب فوت آیت الله توسلی در سخنان خود در مجمع تشخصی مصلحت، وارد مرحله جدیدی شد. مرحله ای که همچون گذشته کیهان مدیریت آن را برعهده دارد: آیت الله توسلی مرحوم و احمدی نژاد مظلوم!! به قلم نماینده ولی فقیه حسین شریعتمداری …گفته می شود- و می تواند صحت داشته باشد- که مرحوم آیت الله توسلی در حالی دچار عارضه سکته قلبی شده و دار فانی را وداع کرده است که از اهانت یک سایت اینترنتی به بیت معظم حضرت امام(ره) برآشفته و ماجرای آن اهانت را به گلایه برای حاضران نقل می کرده است… وبلاگ دیگری وابسته به این جریان نوشته است: آیا او وارث خمینی (رحمه الله علیه) است‌؟

 بعد از این سرمقاله نکبت بار، پاسخ اعتماد ملی به آن به شدت تامل انگیز است: کدام مظلوم، کدام مظلومیت؟! … کدام مظلومی را حتی میان حاکمان و مدیران و دولتمردان سابق و لا‌حق می‌توان سراغ گرفت که اینچنین از حمایت و پشتوانه تمام بخش‌های پیدا و پنهان نظام برخوردار باشد؟ کدام مظلومی را سراغ دارید که هرچه می‌خواهد به هر که نمی‌خواهد بگوید؟ کدام مظلومی را می‌شناسید که حتی در مواجهه با مجلس و شورای نگهبان، خود را فراتر از قانون فرض کند و شورای نگهبان که زمانی مصوبات موثر اقتصادی دولت قبل را خلا‌ف تشخیص می‌داد در برابر این اقدام رئیس‌جمهور نامه‌ای با ملا‌یمت و ملا‌طفت بنویسد و فقط تقاضا کند لطفا قانون را رعایت کنید؟!

جای شما در مراسم بزرگداشت بیت امام برای مرحوم توسلی که با حضور اعضا و نزدیکان بیت امام و دوستداران واقعی ایشان برگزار شد، خالی بود. بهترین بخش برنامه پخش صوتی آخرین سخنرانی آیت الله توسلی بود: با همان لهجه که صدای امام را تداعی می کرد به آرامی و بغض صحبت می کرد از خواب حسن آقا که برایش حجت نبود.  از این که امام گفته بود مرا از خانه ام بیرون می کنند. از این که امام تاکید کرده بود عده ای متحجر واپس گرا به نام خمینی، می خواهند راه من را از بین ببرند. شانه های مردم می لرزید و صدای گریه فضای سالن را پر کرده بود. فضای عجیبی حاکم بود.

بعد از این صحبت ها هم که آقای محتشمی سنگ تمام گذاشت و شدیدترین انتقادات را علیه شورای نگهبان مطرح کرد که تا کنون شنیده نشده بود.

از سوی دیگر جای خالی برخی بزرگان در مراسم های ایشان به شدت حس می شد. جالب این که تلویزیون مراسمات مربوط به عماد مغنیه را چنان پوششی داد که درمقابل آن اخبار مربوط به رحلت آقای توسلی تقریبا صفر بود، آقای ضرغامی دست شما درد نکند؛ غریب نوازی کردید! ظاهراً حاج رضوان بیشتر به ایران و امام خدمت کرده و محبوب درگاه بود تا آقای توسلی!

::  پیوندها
فوت آقای توسلی: روایت محمد علی ابطحی
گزارش تصویری از تشعییع: فارس
گزارش تصویری از مراسم جماران: ایسنا۱  ایسنا۲   مهر روایت محمد علی ابطحی  محتشمی پور: بترسید از آن روزی که انجمن حجتیه و این متحجرین شما را به جایی بکشانند که جوانان ما در خیابان‌ها علیه شورای نگهبان شعار بدهند
گزارش تصویری از مراسم مدرسه عالی مطهری:  فارس  مهر  حسن روحانی: این چه بازی است که ما اینقدر مردم را عوام فرض کرده‌ایم؟ ایسنا مشتی کودک سیاسی می‌خواهند انقلاب را منحرف کنند آفتاب
گزارش تصویری از مسجد اعظم قم: فارس

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.