نُه دی و فتح خرمشهر سیاسی

در سال روز ۹ دی که صداوسیمای ایران، مردمی که هنوز این رسانه ها را می دیدند، بمباران گفتگو و تزریق سرپایی بینش سیاسی می کرد، مصاحبه ای دیدم در شبکه خبر، جالب توجه.

پرویز سروری از نیروهای سابق سپاه که دارای سابقه ی جنگ است و نمانیده فعلی مجلس، در مصاحبه ای گفت: ۹ دی، فتح خرمشهر سیاسی بود!

نکاتی درباره فتح تاریخی خرمشهر / فتح خرمشهر در ویکی پدیا
– عراق برای اشغال خرمشهر در پاییز سال ۱۳۵۹ که فقط ده ها تن از بچه های سپاه و بسیج و مردم محلی با کمترین سلاح و مهمات در آن بودند ، ۴۵ روز پشت دروازه های خرمشهر جنگید و تلفات داد.

– در عملیات «بیت المقدس» اردیبهشت خرداد سال ۱۳۶۱ که منجر بر آزادسازی شهر خرمشهر و مناطق وسیعی از جنوب کشور شد ، ارتش عراق با به جای گذاردن بیش از ۱۶ هزار کشته و زخمی و ۱۹ هزار اسیر ، مجبور به فرار شد.

– در عملیات «بیت المقدس» ، ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از اراضی جمهوری اسلامی از جمله مراکز مهمی چون شهر خرمشهر ، هویزه و پادگان حمید ، طی ۲۵ روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال دشمن آزاد گردید.

– خرداد سال ۶۱ ، رزمندگان اسلام فقط در یک روز و نیم نبرد در خرمشهر ، که ده ها هزار سرباز عراقی مجهز به پیشرفته ترین سلاح ها ، تانک ها و تجهیزات در آن مستقر بودند ، این شهر را آزاد نمودند.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.