ماه آمد دلیل آفتاب!

۱. بالاخره ماهی که قرار بود ۲۰ دقیقه بعد از غروب دیده شود کله ظهر دیده شد و یوم الشک را تبدیل با یوم الاول شهر المبارک کرد.  ما که نفهمیدیم چطوری ماه اون ساعت این ساعت (۱۲:۲۶پنج شنبه) به اثبات رسید! در حالی که کلی ستاد راه انداختند و از هواپیما تا انواع چشم های مسلح به کار بردند تا نیمه شب دیشب که خبری نبود. کمدی ترین قسمت ماجرا دیشب در شبکه ۳ سیما رغم خورد، آنجا که مستندی راجع به استهلال ساخته بودند: … این کار جهادی است فی سبیل الله …. حجت السلام فلانی و دکتر فلان نژاد: رکورد دار رویت هلال ماه! نویسنده چنان غلو کرده بود که فکر کنم اگر راجع به احمدی نژاد می خواست بنویسد می گفت: پانزدهمین معصوم تشیع! به هر حال هدف این برنامه آشتی دادن مردم با دستگاه اعلام ماه است که چندین سال است عبادات مردم را با مشکل مواجه ساخته است هر چند که مومنین از ۵-۴ روز پیش روزه های خود را آغاز کرده اند.

۲. دیروز جلسه مطبوعاتی دکتر لاریجانی، کاشف معروف رابطه مروارید غلتان و آب نبات، برگزار شد و با چنان شدت و حدتی از گام بزرگ ایران حرف می زند که نگو و نپرس.  اما از این که دوباره پرونده ایران از شورای امنیت به آژانس برگردد در این ۱-۲ روزی چنان در دستگاه های تبلغاتی به عنوان پیروزی یاد کردند که ظاهراً یادشان رفته که خود اینها با تدابیرشان پرونده ایران را به آن راه کشاندند و در نتیجه همین روش بود که تحریم ها یکی پس از دیگری آغاز شد تا جایی که ارتباط اقتصادی ما به جهان به کمترین حد خود برسد! البته این هم  نوعی هنرمندی است! و لابد مردم هم که کلاً چیزی را به خاطر نمی آورند.  نکته جالب بعد تغییر رفتار به یک باره البرداعی به سود ایران است. تغییری که من به آن بدبینم و معتقدم این چرخش موقتی است مگر این که حضرات و علمای پرونده هسته ای، در خفا، امتیازات ویژه ای داده باشند و برای جا انداختن آن توافق شده باشد البرداعی چنین کند.    گزارش مهر  گزارش تصویری فارس

۳. بازتاب نتایج انتخابات ششم مجلس را منتشر کرده است که در صدر آن سیدمحمدرضای خاتمی است و در ذیل آن از ۵۰ به بعد حضرات اصولگرا که شاخص ترین آنها: ۵۱. احمد توکلی. ۵۳. هاشمی رفسنجانی. ۶۲. دانش جعفری (وزیرفعلی اقتصاد) ۶۳. شوهرفاطمه رجبی، ابوالمشاغل دولت نهم، الهام و ۶۸. محمود احمدی نژاد!

۴. حضرت آقای امجد هر شب ماه مبارک در امام زاده صالح تجریش سوره یوسف را از ساعت ۲۲تا۲۳ تفسیر می کنند و چقدر هوشمندانه سوره یوسف را انتخاب کرده اند. شیخ حسین هم بعد از نماز ظهر مسجد امیر است و شب ها هم حسنیه همدانی ها.  

۵.  نتایج یک تحقیق شیوع گسترده قلیان، سیگار، مشروبات الکی و الکلی در میان دانشجویان

دسته‌هادسته‌بندی نشده