اگر خون دل بود، ما خورده ایم

۱. گعده ای کرده بودیم با دوستان چندی پیش. گفتم:پایان نامه جلیلی سیاست خارجی حکومت اسلامی است. گفتند: حتماً صفحه اول تاریخ اسلام را باز کرده به پاراگراف ارسال نامه پیامبر اکرم (ص) به حکام تمدن ها رسیده است. فی الحال ایده تراوش کرده که حبیبنا احمدی نژاد ترا باید نامه ای نبشتن به مستطابان بوش و مرکل، انذارشان ده و دعوتشان نما به مهرورزی و عدالت پیشگی.
همان دوستان گفتند: که احتمالان به پارگراف و صفحه بعد نرسیده، پایان نامه خاتم یافته و بدین سبب وضع سیاست خارجی ایران چنین است که می بینید. عزیز دیگری تحلیل دیگری داشت و معتقد بر این که: احمدی نژاد خواسته سطح مذاکرات را پایین بیاورد و پازل را بهم بریزد. جالب این که امروز هم مقامات سویسی با لاریجانی در خصوص آزادی ۵ گروگان در بند آمریکایی ها مذاکره کرده و خبر از آزادی داده اند.
از سوی دیگر صبح روزی که لاریجانی برکنار و جلیلی دبیر شد اولین خبری که منتشر شد این بود که ساده زیستی جلیلی مهمترین ویژگی اوست. همانجا کامنت کردم: که خب سادگی خوب است اما برای این کار نه شرط لازم است و نه کافی… مگر می خواهند برای مسجد امام جماعت انتخاب کنند.
۲. با این که قیصر امین پور را یکی دو بار دیده بودمی، اما از آشنایی با وی احساس قرابت کردمی و صبح که خبر شنیدمی، محزون گردیدمی. خدایش بیامرزد.
جالب بود که فهمیدم از دانشجویان پیرو خط امام بود و بعد از آن دیگر به دور سیاست نچرخید و کنج ادب گرفت. آخرین بار هم شب نیمه شعبان امسال دیدمش. خدایش بیامرزد.
اگر داغ دل بود، ما دیده ایم              اگر خون دل بود، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است، آورده ایم            اگر داغ شرط است، ما برده ایم

قیصر امین پور
سراپا اگر زرد و پژمرده ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم
چو گلدان خالی، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود، ما دیده ایم
اگر خون دل بود، ما خورده ایم
اگر دل دلیل است، آورده ایم
اگر داغ شرط است، ما برده ایم
اگر دشنه دشمنان، گردنیم!
اگر خنجر دوستان، گرده ایم؟!
گواهی بخواهید، اینک گواه:
همین زخمهایی که نشمرده ایم!
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست، عمری به سر برده ایم

زندگی نامه قیصر امین پور گاه شمار زندگی کتاب: به قول پرستو

۳. تک عکس زیبا از خاتمی

عکس: اعتماد ملی

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.