نبض انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران در دنیای بدون اینترنت

انتخابات دولت دهم ایران، شرایط خاصی دارد و آن هم به دلیل حضور میرحسین موسوی است چرا که وی گفتمان و عملکردی دارد که دامنه وسیعی از طرفداران را در بر می گیرد از طیف اصلاح طلب تا اصولگرا. از علی اکبرهاشمی رفسنجانی و  سیدمحمد خاتمی تا علی اکبر ناطق نوری، از محمدرضا خاتمی و مسیح مهاجری تا حسن روحانی و محمدباقر قالیباف و از محسن کدیور و حسام الدین سراج تا محمود دولت آبادی و. از جامعه روحانیت مبارز تا سازمان مجاهدین انقلاب. غیر از هاشمی رفسنجانی شاید تنها وی چنین جامع الاطراف است. اما غرض از نوشتن یادداشت این است که برخلاف دوره قبل که نبض انتخابات در وب زده می شد، این بار شاهدیم که این نبض در برنامه های زنده  و رودر روی مردمی زده می شود. چرا که کاربران اینترنت و نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی و رسانه ای با خطرات بالقوه و بالفعل دولت نهم آشنا هستند و می دانند که با ادامه این روند هیچ کدام از چشم اندازها و اهداف توسعه ای مصرح در قانون و سایر اسناد ملی محقق نمی شود و از سوی دیگر تیم رسانه ای میرحسین موسوی، راهبردی نرم و تدافعی پیشه کرده اند و بر این اساس شاهدیم که رسانه ی اثر گذاری در اینترنت ندارند.

این بار  امار نبض انتخابات با گفت و گوی رودر روی کاندیداها با توده مردم به ویژه ساکنین شهرهای کوچک و روستاها بالا می رود و این در حالی است  که دولت نهم با بهره گیری از تمام توان مالی نظام، پول نفت و توان رسانه ایش سعی در خرید آرای مردم دارد. به عبارت دیگر باید تلاش کرد تا توده های مردم با وضع پیش رو و هزینه های انتخاب خود آگاه شوند. باید از خطرات دستورات احساسی، شتاب زده، غلط و غیرکارشناسی و عوام فریبانه دولت نهم آگاه شوند و این آگاهی از طریق دنیای وب و اینترنت فراهم نمی شود.

دوم. کریم ارغنده پور سردبیر روزنامه تازه توقیف شده یاس نو در پست فیس بوک اش نوشت: مهمترین دوقطبی انتخابات پیش رو چیست؟ فرودست-فرادست؟ اصول گرا-اصلاح طلب؟ نخبه- توده؟ حاشیه-متن؟ حاکمیت-مردم؟ آیا اصلا دوقطبی خاصی بوجود می آید؟ من هم در پاسخ اش نوشتم: اعتدال – رادیکالیزم. اعتدال عملگرایانه میرحسین موسوی در مقابل رادیکالیزم شعار زده احمدی نژاد

کدیور: موسوی، نامزد مدرسه روشنفکری اسلامی است
کدیور: موسوی، نامزد مدرسه روشنفکری اسلامی است

سوم. حمایت قاطعانه و آگاهانه محسن کدیور، روشنفکر ارزشمند دینی از میرحسین موسوی در مقابل حمایت منفعت طلبانه سروش از کروبی پیام های بسیاری برای جامعه نوگرای دینی داشت. متن نامه کدیور

فعالان این عرصه می دانند که در این سال ها روشنگرانی همچون کدیور همیشه از ۲ طیف مورد هجمه قرار گرفته اند: اول از سوی روشنفکران سکولار مانند سروش و دوم از سوی کیهانیان و تواب سازان.

و براستی که حمایت کدیور از میرحسین موسوی نشانگر این واقعیت است که جامعه روشنفکر دینی ما، مرزبندی و تفاوت های جدی ای با امثال سروش دارند.

چهارم. همزمان با فوت حضرت آیت الله بهجت و تشعیع بی نظیر ایشان، طرفداران دولت موجب جدیدی از تخریب را شروع کردند و در اس م اس هایی چنین ترویج کردند که معظم له، آقای بهجت به میرحسین وقت ملاقات نداده است و طرفداران وی به سبب فوت، خوشحال هستند. این خط تخریب در حالی منتشر شده است که حضرت آیت الله العظمی بهجت نه تنها احمدی نژاد را به حضور نپذیرفتند حتی در ملاقات عمومی هم بسیار عادی با رییس دولت نهم برخورد و به وی تذکر داند: خدا را ناظر بدانید نه فقط در اقوال بلکه در قلوب… خود را مستقل از خدا ندانیم. سایت تابناک در این خصوص نوشت: با وجود پافشاری و درخواستهای مکرر اطرافیان دکتر احمدی نژاد بویژه سقای بی ریا مشاور امور روحانیون ریاست جمهوری طی سه سال گذشته ایشان همگام با سایر مراجع از پذیرفتن وملاقات با دکتر احمدی نژآد خودداری کرده بودند. جالب است که حضرت آیت الله بهت هیچگاه برنامه های عبادی خود را برای دیدار با مقامات عالی رتبه تغییر نداد. خدایش بیامرزد.  گزارش تصویری از مراسم تشعییع: فارس فارس۲ ایسنا مهر

عکس العمل بیجای احمدی نژاد در مراسم تشعیع حضرت آقای بهجت
عکس العمل بیجای احمدی نژاد در مراسم تشعییع حضرت آقای بهجت

عکس حذف شده از سوی خبرگزاری فارس که احمدی نژاد را در حال خنده در مراسم تشعیع آقای بهجت نشان می دهد.

 دختران دوچرخ
دختران دوچرخه سوار

پنجم. خبرگزاری اصولگرای فارس گزارش تصویری از تمرین دختران دوچرخه سوار ارسال کرده است. در حالی که اسلافش به تازگی دوباره فائزه هاشمی را متهم به ترویج دوچرخه سواری دختران کرده بودند.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.