توفان علی شمخانی در برنامه یک طرفه سیما؛ وقتی اخلاق بر بی اخلاقی پیروز می شود

برنامه دیروز، امروز، فردا که به نقد یک طرفه و تخریب چهره ها و جریان ها غیر اصولگرا می پردازد، در ویژه برنامه سوم خرداد خود، شاهد حضور علی شمخانی بود.  مجری کم دانش و اطلاعات برنامه که سعی داشت شمخانی را وارد مسایل سیاسی روز کند و از صحبت هایش برای تخریب، جریان فتنه !! استفاده کند، با صحبت های محکم و اصولی  شمخانی روبرو شد: می دانم تو به دنبال چه هستی. من وارد این بحث ها نمی شوم. مومن باید حق گو، حق خواه و حق شنو باشد. یامین پورگفت: آیا شما در یک سال گذشته این گونه بوده اید؟ علی شمخانی گفت: بله. البته.  من بسیجی بوده ام، بسیجی هستم و ان شاء الله بسیجی خواهم ماند.

مجری کم اطلاع و مدعی برنامه یامین پور در اظهارنظری عجیب مدعی شد: گفته می شود دولت در پشتیبانی جنگ کوتاهی می کرده. در طول ۸ سال، ۲۲ میلیارد تومان! خرج جنگ کرد و صدام ۱۸۰ میلیارد تومان. علی شمخانی خنده ای کرد و گفت: ۲۲ میلیارد دلار، ۲۲ میلیارد تومن که پولی نیست.

یامین پور به طعنه و با بغض از شمخانی پرسید: چرا جریان ۲ خردادی ها به ۳ خرداد بی اهمیت هستند که شمخانی پاسخ داد: چنین نبوده است، کلا در ایران ۳ خرداد مظلوم واقع شده است، در دولت فعلی چه کاری برای سوم خردادی ها کرده اند؟

در بخش دیگری از برنامه، شمخانی در پاسخ به ادعاهای بی اساس مجری که دولت آن موقع در  پشتیبانی جنگ کوتاهی می کرد گفت: طرح این صحبت ها از کسانی است که یک روز هم در جنگ نبوده اند و حال مدعی جنگ  و دفاع مقدس هستند.  شرایط آن روز جنگ و ظرفیت و توان ملی مشخص بود و امکان ادامه جنگ با توجه به تغییر آرایش قدرت و استفاده گسترده عراق از سلاح های غیر متعارف عملا امکان پذیر نبود. بنابراین با پیروزی بزرگ در والفجر هشت(فاو) و فتح هور(خیبر)، مقدمات قطعنامه ۵۹۸ فراهم شد و با  بسیج مردم و شکست مجدد ارتش بعثی عراق در جاده اهواز و ارتفاعات تنگه مرصاد، صدام ۵۹۸ را که حال به نفع ما تغییراتی یافته بود(مشخص شدن متجاوز و آغازگر جنگ و بحث غرامت) پذیرفت.

مجری از نامزدی علی شمخانی در انتخابات مقابل سید محمد خاتمی سئوال کرد تا باب انتقاد از جریان دوم خرداد باز شود، پاسخ شنید: ما(شمخانی) با اقای خاتمی هم رفیقیم، هم رقیب. من تلاش کردم در رقابت، بی اخلاقی نکنم. می خواستم ثابت کنم، نظامیان باید از صندوق رای عبور کنند. بالاخره آقای خاتمی هم انسان است و امام معصوم که نیست، طبیعی است که اشتباهاتی داشته باشد.

علی شمخانی در اظهاراتی کوتاه با بیان این که قصد ورود به مباحث سیاسی جناحی را ندارد گفت: مرز شکنی و هم مرزی با دشمن اشتباه است و فشار  بر عده ای برای رفتن به صف دیگران اشتباه دیگر. هر دو کار اشتباه است. ما باید بدانیم اگر خط رهبری بگذریم، دشمن همه را می درد و به هیچ کس رحم نمی کند. باید وحدت ملی را تقویت کرد. وحدت ملی ضامن بقای نظام است.

سردار سرافراز جنگ گفت: خیلی از کسانی که تو و دوستانت از آن ها خوشت نمیاید، پایبند به رهبری و ولایت هستند.

بازتاب ها:

گزارش بازتاب از این برنامه: شیطنت مجری شبکه ۳ در مقابل شمخانی
گزارش فارس از صحبت های شمخانی: بنی‌صدر با صدام تبانی نکرده بود اما نیت ناپاکی در جنگ تحمیلی داشت
گزارش جام جم آنلاین و متن گفت و گوی برنامه: گفتگوی چالشی شمخانی
تخریب علی شمخانی توسط رجا نیوز  و سایت های وابسته به واسطه حق گویی هایش: اشتباهات راهبردی شمخانی در دیروز، امروز، فردا: بهتر باید گفت آنچه شب گذشته در برنامه «دیروز امروز فردا» اتفاق افتاد، عبارت بود از شفاف کردن چهره خاکستری یکی از مردان اصلاحات که در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سعی کرده بود چندان آفتابی نشود تا مورد سؤال قرار نگیرد. .در حالی که شمخانی از ابراز نظر درباره مسائل سیاسی روز طفره می‌رفت و این کار را مستند به تدبیر امام(ره) عنوان می‌کرد، مجری برنامه با طرح سؤالات غیرمنتظره و هدفمند، نادرست بودن ادعای شمخانی را اثبات کرد؛ مضاف بر اینکه اساساً آنچه مورد نهی امام راحل واقع شده است، ورود نظامیان به دعواها و جناح‌بندی‌های سیاسی است، نه اظهار نظر در مسأله‌ای مثل فتنه اخیر که در حقیقت نزاع و جدال بین جناح‌های سیاسی داخلی نبود؛ بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری، دعوای درون نظام و بیرون نظام بود…

این یادداشت نشان می دهد جریانی که به قول شمخانی یک روز جنگ را درک نکرد ه ، در تلاش است خود را مدعی و صاحب همه چیز بداند و برای هدف چه باک که جریان خود را نزدیک تر به واقعیت جنگ حتی از از فرماندهان ارشد دفاع مقدس و امین امام و رهبری و نظام بدانند. حتما جریان جوانی که آقای یامین پور آنان را نمایندگی می کند و آن روز در کلاس های اول و دوم دبستان بوده اند، بر اطلاعات و ظرفیت های جنگ و ایران اشراف بیشتری دارند، حتما.

دسته‌هادسته‌بندی نشده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.